عنوان «پایتخت تئاتر خیابانی کشور» زیبنده مریوان است

دریایی گفت: عنوان «پایتخت تئاتر خیابانی کشور» زیبنده مریوان است،چرا که مردم سختکوش و ولایتمدار این دیار به زیبایی توانسته اند 16 دوره میزبان بزرگترین رویداد هنری در گستره ای بین المللی با حضور نمایشگران خیابانی کشور و سایر ملل مهمان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با صدور پیامی به مناسبت برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: عنوان «پایتخت تئاتر خیابانی کشور» زیبنده مریوان است،چرا که مردم سختکوش و ولایتمدار این دیار به زیبایی توانسته اند 16 دوره میزبان بزرگترین رویداد هنری در گستره‌ای بین‌المللی با حضور نمایشگران خیابانی کشور و سایر ملل مهمان باشند.

وی بیان کرد: در پایان شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان بر خود لازم دانستم از اشخاصی که ما را در برگزاری این جشنواره یاری کردند و همراه و یاور ما در به ثمر نشستن اتفاقی مبارک باشند، تشکر و قدردانی نمایم.

۱. جناب آقای دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی که خود پای میدان کار آمده و به همراه معاون هنری و مدیرکل هنرهای نمایشی حمایت مادی بیدریغ خویش را از این دوره جشنواره پس از یک سال وقفه در برگزاری نمودند و لبخند را بر لبان خانواده تئاتر ایران اسلامی نشاندند.

2. جناب آقای دکتر اسماعیل زارعی کوشا استاندار فهیم و تلاشگر کردستان که با بسیج امکانات استان خود حامی عرصه فرهنگ و هنر استان بوده و مهرماه را که مقارن با ماه مولود ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(ص) بود مملو از برگزاری رویدادهای کلان هنری به نام کردستان و کردستانی نمود.

3. جناب آقای دکتر اکبر محمدی رییس محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان که با احساس مسئولیت و اعتقاد به مولفه فرهنگ بالاخص این رویداد کلان هنری در حوزه توسعه استان علیرغم محدودیتهای بودجه ای اعتبار قابل توجهی را به حمایت از این جشنواره اختصاص داد.

4. جناب آقای دکتر اسماعیل احمدی فرماندار محترم شهرستان مریوان که با تدبیر موثر مریوان را مهیای میزبانی گرانسنگ از هنرمندان و مهمانان این دوره از جشنواره نمود.

5. جناب آقای سامان سعیدی شهردار مریوان که با قبول مسئولیت دبیر اجرایی این دوره از جشنواره همراه با اعضای شورای اسلامی شهر مریوان نمایشی زیبا از مهمان نوازی و جلوه های زیبای شهر ماموستا قانع را نشان دادند.

6. اساتید خبره و نامی کشور آقایان مهندس بهروز غریب پور و دکتر قطب الدین صادقی که به عنوان چهره ملی توانستند کردستان،زادگاهشان را همواره یاری رسانده و شمعی فروزان در عرصه هنر موثر تئاتر کشورمان باشند.

7. نیروهای نظامی و انتظامی که مسئولیت صیانت از حقوق شهروندان مریوانی و حفظ حریم امنیت عمومی هنرمندان شرکت کننده را در معابر شهری مریوان به زیبایی برقرار ساختند

8. هیات محترم داوران که با انگیزه ای مضاعف و دقت نظری عادلانه به قضاوت آثار این دوره از جشنواره پرداختند.

9. آقای عبدالرحمان هوشیاری دبیر این دوره از جشنواره که علاوه بر تسلط بر دانش هنری به عنوان یادگار یکی از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی شهرستان مریوان ،ترجمانی از هنر مقاومت را در کالبد ستاد اجرایی این دوره از جشنواره دمید.

10. خبرنگاران و اصحاب رسانه اعم از مطبوعات و خبرگزاری های کشوری و نشریات و پایگاه های خبری محلی که در کنار رسانه ملی به پوشش این رویداد هنری همت گماردند.

11. آقایان محمود رستم پور و رشید محمودی معاونین توسعه مدیریت و منابع و هنری – سینمایی اداره کل و همکاران ستادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خادمان صدیق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مریوان که خستگی ناپذیر با هدایت و حمایت در کنار نظارت بر حُسن انجام این رویداد تسهیلگری در تقویت و ارتقاء جایگاه این دوره از جشنواره بودند.

12. هنرمندان شرکت کننده در این دوره از جشنواره که کاستی های ما را ندیدند و بسیار متواضعانه ستاد اجرایی جشنواره را یاری رساندند تا حلاوت جشنواره را بر جان مخاطبین فهیم این رویداد یعنی مردم شریف مریوان بچشانند.

و در پایان قدردان مردمی نجیب،دوستدار هنر و با نشاط به نام مریوان هستم که ثابت نمودند که مدافعان اصلی جشنواره و انعکاس ملی و فرامرزی آن هستند،مردمی که سلحشوری و دفاع از ناموس و خاک وطن را در هشت سال دلدادگی دفاع مقدس با ایثار و جانفشانی نشان دادند تا مریوان بر تارک ایران اسلامی به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی کشور بدرخشد.

کد خبر 1730103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha