ارتقاء فرهنگی و پیشرفت نیاز جامعه امروز است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت تلاش در جهت رشد و ارتقاء فرهنگی جامعه تاکید کرد و گفت: در این راستا همه باید زیر چتر ولایت تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز(2 آبان)، در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان زاغه اظهارداشت: حضور روحانیت معظم و مسئولان استانی و شهرستان زاغه در آیین معارفه و تکریم، حکایت از اهمیت این موضوع دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه ارتقاء فرهنگی و پیشرفت نیاز جامعه امروز ماست، افزود: همه باید برای رسیدن به این جایگاه و برای رسیدن به قله‌های پیروزی با همدلی و در زیر پرچم ولایت تلاش کنیم.

وی به اهمیت جایگاه تبلیغ اشاره کرد و عنوان داشت: ارسال رُسل و بعثت نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی «ص» و نیز انزال کُتب آسمانی برای هدایت، ارشاد، تعلیم و تربیت است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به آیه دوم از سوره مبارکه جمعه و بیان سه ماموریت عمده و مهم انبیاء الهی گفت: ️ماموریت اول انبیاء، آشنا نمودن مردم با معارف اسلامی و قرآنی، ️ماموریت دوم رشد و پروش و تربیت مردم است، که مانع رذایل اخلاقی بشوند، آلودگی‌ها را از درون جامعه بشری پاک کنند ️و ماموریت سوم اینکه بصیرت و بینش به جوامع بشری بدهند.

وی به نقش ائمه جمعه و روحانیت در عرصه تبلیغ و امتداد حرکت و مأموریت انبیاء و اولیاء الهی، بیان کرد: امام جماعت و امام جمعه در یک سطح وسیع‌ تری ماموریت انبیاء الهی را بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: بخشی از این مأموریت در نماز جمعه و بخشی دیگر در مسجد، توسط امام جماعت مدیریت و تدبیر می شود، لذا همانطور که در صدر اسلام، امت پیامبر و جمع مومنین رسول اکرم «ص» را حمایت و یاری نمودند، شایسته و بایسته است که مومنین امامان جمعه و جماعات را برای رسیدن به این اهداف یاری نمایند.

وی حضور حداکثری مردم در همه عرصه ها و بویژه نماز جمعه را  مهم خواند و گفت: مردم با دید انقلابی‌ و سیاسی خود همراه با خانواده در نماز پر صلابت جمعه حضور فعال داشته باشند.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات حجت الاسلام فضل الله پیرمحمدی قدردانی و حجت الاسلام سید علی طاهری به عنوان امام جمعه جدید شهرستان زاغه معرفی شد.

کد خبر 1730149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha