انتشار بیانیه همبستگی دانشجویان مسلمان و یهودی در کالج «بروکلین»

دانشجویان مسلمان و یهودی در کالج «بروکلین» آمریکا بیانیه مشترکی را برای اعلام همبستگی و محکوم کردن تبعیض در سراسر جهان منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « ny1»، برای برخی از دانشجویان یهودی و مسلمان در کالج هزاره «بروکلین»، جنگ اسرائیل و حماس چیزی فراتر از آن است که در اخبار مشاهده می‌کنند.

«ایاه استرن»، از دانشجویان یهودی که در این کالج تحصیل می‌کند در این باره می‌گوید: تظاهرات و گفتگوهای رسانه های اجتماعی در کشور آمریکا و در سراسر جهان داغ شده است، اما در اینجا دانشجویان تصمیم گرفتند رویکرد متفاوتی اتخاذ کنند: رویکردی همبستگی.

این رویکرد در قالب بیانیه مشترکی که توسط رهبران اتحادیه دانشجویان یهودی و انجمن دانشجویان مسلمان نوشته شده است، ابلاغ شد.

موسس انجمن دانشجویان مسلمان نیز در این باره گفت: ما می خواهیم مطمئن شویم که جایی برای تبعیض وجود ندارد؛ ما می‌خواهیم اطمینان پیدا کنیم که جامعه ما درک درستی از افراد مختلف و آنچه که بر آن‌ها می‌گذرد، دارد، زیرا ما جمعیت زیادی از یهودیان و مسلمانان در کالج خود داریم که با هم پیوند دوستی دارند.

دانشجویان یهودی و مسلمانان، پس از ملاقات با مدیر کالج با یکدیگر ملاقات کردند و این بیانیه مشترک را نوشتند.

دانشجویان در بیانیه خود تاکید کردند که نسبت به گسترش یهودستیزی، اسلام‌هراسی یا هیچ تبعیضی چشم پوشی نمی‌کنند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ما از همه دانشجویان می‌خواهیم مراقب گفتار و اعمال خود باشند و اطمینان حاصل کنند که ترس و نگرانی را ترویج نمی‌کنند، یا باعث نمی‌شوند دانش‌آموزان دیگر احساس ناامنی کنند.

آنها همچنین گفتند: در مجموع، ما وظیفه اجتماعی داریم که نسبت به تجربیات دیگران حساس باشیم و همه باید درک کنیم که برای بسیاری از ما در جامعه این یک امر شخصی نیست.

این بیانیه افزود: به ویژه در رسانه‌های اجتماعی بحث‌های سیاسی زیادی وجود دارد و بدیهی است که خشونت‌های زیادی وجود دارد، اما ما هیچ کدام از اینها را در کالج خود نمی خواهیم.

دانشجویان گفتند: به اندازه کافی خشونت وجود دارد و افرادی هستند که دوستی خود را به خاطر آن از دست می دهند و ما نمی خواستیم این اتفاق در میان ما رخ دهد.

در این بیانیه آمده است: هدف ما برداشتن و از بین بردن تبعیض و خشونت نسبت به همه انسان‌ها در سراسر جهان است و این کار را با برگزاری اجتماعات دوستانه خود به انجام خواهیم رساند.

کد خبر 1730164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha