امام خمینی (ره) تبعید را به فرصت تبیین اهداف انقلاب اسلامی تبدیل کرد

حجت الاسلام میثم تارم گفت: امام خمینی (ره) در ترکیه، عراق و فرانسه از این تهدید برای تبیین اهداف انقلاب اسلامی و تسریع در حرکت مردم استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نشست برنامه ریزی مراسم ۱۳ آبان ماه در دفتر امام جمعه جیرفت برگزار شد.

حجت الاسلام میثم تارم در این نشست، ۱۳ آبان را نقطه عطفی در انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: این روز حماسی چندین خاطره از انقلاب اسلامی را در درون خود جای داده است.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه این روز بزرگ و تاریخ ساز خاطراتی از تبعید و هجرت امام خمینی (ره) را در خود جای داده است، ابراز کرد: دشمن با تبعید می خواست امام راحل را تهدید کند اما امام این تهدید را به فرصتی برای شعله ور کردن انقلاب اسلامی در قلوب انقلابیون تبدیل کرد.

وی افزود: امام خمینی (ره) در ترکیه، عراق و فرانسه از این تبعید برای تبیین اهداف انقلاب اسلامی و تسریع در حرکت مردم استفاده کرد.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: امام عظیم الشان انقلاب اسلامی در آن برهه خاص فرمودند؛ اگر هیچ کشوری به من اجازه ورود ندهد در کشتی و دریاهای آزاد بین المللی با تبیین به وظیفه ام عمل می کنم.

امام جمعه جیرفت با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای ۱۳ آبان ماه، عنوان کرد: در این روز لانه جاسوسی آمریکا تسخیر شد و به تعبیر امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از انقلاب اول تاثیرگذار تر بود چرا که اگر این مهم روی نمی داد پیروزی انقلاب ۲۲ بهمن تداوم نمی یافت.

وی یادآور شد: با تسخیر لانه جاسوسی، آمریکایی‌ها از ایران بیرون رانده شدند و اهداف آنها در لانه جاسوسی برای مردم مشخص شد بنابراین ۱۳ آبان ماه به نام روز مبارزه با استکبار نامگذاری شده است.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه هر ساله راهپیمایی ۱۳ آبان ماه با حضور اقشار مختلف مخصوصا دانش آموزان و دانشجویان باشکوه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال ۱۳ آبان ماه این راهپیمایی برای زنده نگه داشتن خاطرات آن دوران و همچنین همدردی با مردم مظلوم‌ فلسطین و غزه و اعلام انزجار از جنایات رژیم صهیونسیتی برگزار خواهد شد.

امام جمعه جیرفت با اشاره به این که دشمن با ابزار رسانه و فضای مجازی به دنبال تحریف حقایق انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت های اندیشمندان وقایع انقلاب اسلامی و ۱۳ آبان ماه برای نسل نوجوان و جوان در مدارس تبیین شود.

کد خبر 1730228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha