برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی مردم محور و قابل لمس باشد

روانشاد با تاکید بر اینکه در هفته کتاب از اجرای برنامه های تکراری باید پرهیز شود، گفت: برنامه های این ایام باید مردم محور و قابل لمس باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اعظم روانشاد، امروز(۲آبان)، در جلسه هماهنگی سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با بیان برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی، اظهارداشت: اجرای برنامه ها باید مردم محور باشد.

 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه هرساله با توجه به سیاست های خانه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه های هفته کتاب اعلام می شود، افزود: ستاد استانی هفته کتاب با حضور دستگاه های مرتبط برگزار می شود و برنامه های مشترکی بر اساس سیاست های خانه کتاب وزارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کتابخوانی در حوزه فرهنگ یکی از مهم ترین شاخص ها است، عنوان کرد: همکاری و همگرایی دستگاه ها برای تقویت فرهنگ کتابخوانی ضروری است.

روانشاد ادامه داد: در صورتی می توانیم کار موثر و ملموس در حوزه کتاب ارایه نماییم که همه ظرفیت ها تجمیع و بهره گیری شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های هفته کتاب به دو صورت برگزار می شود، اظهار کرد: در این ایام هر دستگاه موظف به انجام تکالیف درون سازمانی بوده و شیوه دوم هم اندیشی و همراهی در برگزاری برنامه های هفته کتابخوانی است که مورد تاکید بیشتر قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تاکید کرد: براساس سیاست های ابلاغ شده  سی و یکمین دوره کتاب جمهوری اسلامی، برنامه های اجراشده باید برنامه هایی قابل لمس و مردم محور باشد.


وی با بیان اینکه شعار هفته کتاب امسال «شعار آینده خواندنی است»،تاکید کرد: برای تبیین فرهنگ کتابخوانی و معرفی این ایام باید برنامه های میدانی اجرا شود.

روانشاد اظهار کرد: این شعار نیز در راستای  مردمی بودن برنامه های کتاب در هفته کتاب نیز مورد توجه قرار دارد و برنامه ها نیز باید مبتنی بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشد.

وی با تاکید بر اینکه از برگزاری برنامه های تکراری پرهیز شود، عنوان کرد: پوشش برنامه های ستاد هفته کتاب در صداوسیما، فضای مجازی و رسانه ها مورد تاکید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان اظهارکرد: در سطح مدارس و کانون های فرهنگی مساجد نیز در این هفته زمینه همراهی و ترغیب، کودکان و نوجوانان، فراهم شود.

وی به وقایع اخیر غزه و تهاجم گسترده رژیم صهیونسیتی برای کشتار کودکان و زنان بی گناه فلسطینی اشاره کرد و گفت: خلق اثر برای حمایت از این افراد نیز در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 1730246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha