دریافت پول اجباری از اولیا بیشترین تخلف مدارس /  زمان پاسخگویی به شکایات در آموزش‌وپرورش به کمتر از ۷ دقیقه رسیده است

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به رتبه نخست پاسخگویی در کشور گفت: زمان پاسخگویی به‌صورت حضوری را از ۱۲ دقیقه به ۹ دقیقه کاهش دادیم و درخواست‌ها از طریق سامانه در زمانی بین ۳ تا ۷ دقیقه پاسخ داده می‌شود.

سید امیر شوشتری در گفتگو با خبرنگار شبستان در پاسخ به امکانات اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در استان اظهار کرد: ارزیابی عملکردها در سالم‌سازی و صالح سازی ادارات تاثیر قابل توجهی دارد و این امر در دستگاه پهن پیکر آموزش و پرورش بسیار مهم و بسزا است. اگرچه سازوکار و امکانات واقعا در حد نیاز آموزش و پرورش نیست، چون واحدهای نظارتی با این سطح توقعات زیادی که مسولین، مردم و اولیای دانش آموزان و همکاران ما دارند، قطعا باید خیلی بیشتر از این سطح باشد. لیکن تقریبا می‌شود گفت این سازوکارها و امکانات در نظارت و عملکرد در حدود دیگر دستگاه‌ها است و با همین امکانات تلاش می‌شود که حداکثر سالم‌سازی محیط را در آموزش و پرورش به‌ویژه در استان خراسان رضوی ایجاد کنیم. 

شوشتری افزود: از سال گذشته شاهد هستیم آنچه که روی دوش ارزیابی و عملکرد استان می‌گذاریم شاید سه برابر ظرفیت معمول آنها بوده و با یک تلاش شبانه‌روزی به دنبال ایجاد بهترین شرایط برای مدارس هستیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پاسخ به شاخصهای ارزیابی و عملکرد بیان کرد: از این جهت نیز میزان شکایات به دیگر دستگاه‌ها، میزان رضایت‌مندی کسانی که متولی هستند، از اولیا دانش آموزان گرفته تا خود دانش آموزان، همکاران فرهنگی و اداری و معلمان و کیفیت سلامت اداری و کاهش تخلفات و رشد کارآمدی انها بررسی می‌شود. 

شوشتری در پاسخ به اعلام تخلفات عمده گفت: در آموزش و پرورش یکی از مهم ترین موارد رایج دریافت پول اجباری از اولیا بود و ما به‌طور ویژه روی این موضوع کار کردیم که الحمدالله برطرف نیز شد. در سال گذشته ۱۲۰ مدرسه مورد رصد ویژه قرار گرفت و در نهایت نیز ۱۷ مدیر را به تخلفات معرفی کردیم. رای های صادر شده برای هرکدام متفاوت و با محوریت بازدارندگی بوده است. در نتیجه همین رویکرد این بسیار کمتر شاهد این مشکل در سال جاری بودیم. 

شوشتری در پاسخ به رتبه استان در نتایج ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و علت آن بیان کرد: در سال گذشته آموزش و پرورش خراسان رضوی در حوزه پاسخگویی رتبه اول کشور را به دست آورد، چراکه زمان پاسخگویی به‌صورت حضوری را از ۱۲ دقیقه به ۹ دقیقه کاهش داد. همچنین اگر درخواست‌ها از طریق سامانه درج و پیگیری شود در زمانی بین ۳ تا ۷ دقیقه پاسخگویی انجام خواهد شد.

کد خبر 1730275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha