انتخابات از مصادیق تقوای سیاسی است

حجت الاسلام میثم تارم انتخابات را یکی از مصادیق مهم تقوای سیاسی است، اظهار کرد: آن حضرت می فرماید؛ همه شما را سفارش می کنم اهل کار و تلاش باشید و کار و تلاش تان به قصد قربت برای خداوند باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نشست ناظرین شورای نگهبان جیرفت با حضور امام جمعه در سالن فاطمیه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

حجت الاسلام میثم تارم در جمع ناظرین شورای نگهبان، ضمن تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع)، گفت: امسال شاهد انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هستیم که یکی از بزرگترین اتفاقا مهم، بسیار با خیر و برکت برای کشورمان می باشد.

امام جمعه جیرفت با اشاره به این که با آغاز ثبت نام مجلس شورای اسلامی کم کم فضای کشور به سمت فضای انتخاباتی شدن می رود، افزود: مراحل دیگری نیز در پیش است که به یاری خداوند متعال همه این مراحل یکی پس از دیگری با توفیقات الهی انجام خواهد شد و زمینه حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای و خلق حماسه ای دیگری می شود.

وی ابراز کرد: امام حسن عسکری (ع) در یک وصیت به ما سفارش می کند و می فرماید؛ در دین تان تقوای الهی و ورع داشته باشید.

حجت الاسلام تارم با اشاره به این که ورع یک درجه بالاتر از تقوا است، بیان کرد: تقوا یعنی اجتناب از محرمات و انجام واجبات است اما شخصی که دارای ورع هست از شبهات هم اجتناب می کند یعنی اهل احتیاط در شبهات است.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه شبهات گاهی در امور حلال و حرام است، اظهار کرد: ورع یعنی از هر چیزی که شبهه حرمت در آن است پرهیز کنیم به طور مثال باید از خوراک، کلام، رفتار، رفت و آمد و حضور در جلساتی که شبهه ناک هستند پرهیز شود.

وی با اشاره به این که گاهی اوقات شبهه مربوط به مطهرات و نجاسات است، عنوان کرد: در این موارد احتیاط مطلوب نیست زیرا ممکن است انسان دچار وسوسه شود.

حجت الاسلام تارم تصریح کرد: یکی از بیماری های بسیار مضر و خطرناک برای انسان بیماری روحی و روانی وسوسه است، این بیماری انسان را به مرحله بسیار خطرناک تا حد کفر پیش می برد زیرا شخص وسواسی همه چیز را نجس می داند در حالی که دین همه چیز را پاک می بیند.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: دستور دین این است که همه چیز پاک و طاهر می باشد مگر آن چیزی که انسان به نجس بودنش یقین داشته باشد.

وی با بیان اینکه امام حسن عسکری (ع) همه ما را به داشتن تقوا و ورع، سفارش کرده اند، ابراز کرد: یکی از مصادیق تقوا، تقوای اجتماعی و سیاسی است و بارزترین مصداق تقوای اجتماعی و سیاسی، انتخاب است.

حجت الاسلام تارم انتخابات را یکی از مصادیق مهم تقوای سیاسی است، اظهار کرد: آن حضرت می فرماید؛ همه شما را سفارش می کنم اهل کار و تلاش باشید و کار و تلاش تان به قصد قربت برای خداوند باشد.

امام جمعه جیرفت با اشاره به این که یکی از تلاش های مهم، تلاش های سیاسی و برگزاری انتخابات است، عنوان کرد: یکی از مهمترین جلوه های حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل صالح، ادای دین و تکلیف حضور مردم در انتخابات است.

وی اضافه کرد: زمینه حضور مردم را فراهم کردن و امور مربوط به انتخابات را اداره، نظارت و اجرا کردن یکی از مهمترین تلاش ها و اعمال صالح و شایسته است.

حجت الاسلام تارم با اشاره به این که یکی دیگر از موارد در وصیت امام حسن عسکری (ع)، صداقت در گفتار و امانت در عمل است، تصریح کرد: هر کس که به شما اعتماد کرد شما باید نسبت به او امین باشید و به این شخص خیانت نکنید، فرقی نمی کند شخصی که شما را امین دانسته انسان درستکاری و نیکوکاری باشد یا انسان فاجر و فاسقی باشد.

امام جمعه جیرفت با تاکید بر این که انسان نباید تحت هیچ شرایطی در امانت خیانت کند، بیان کرد: در دین ما به هیچ وجه این طور نیست که بگوییم هدف مقدس است پس برای رسیدن به این هدف ما آزاد باشیم که هر کاری خواستیم انجام دهیم و بگوییم به هر حال آن نتیجه ای که می خواهیم بگیریم نتیجه ای مقدس و خوبی است پس هر اقدامی خواستیم انجام دهیم، خیر این طور نیست.

وی با اشاره به سیره پیامبر گرامی اسلام (ص)، گفت: فرزند دلبند پیامبر (ص) از دنیا رفت همزمان خورشید گرفتگی رخ داد، عده ای شایعه کردند و برخی هم اعتقاد پیدا کردند که این خورشید گرفتگی به دلیل فوت فرزند پیامبر اکرم (ص) است.

حجت الاسلام تارم ادامه داد: اگر پیامبر اکرم (ص) یک شخص سیاسی دنیوی بود در برابر این شایعات و باورهای غلط سکوت می کردند اما آن حضرت بسیار ناراحت شدند، دستور دادند مردم در مسجد اجتماع کنند.

امام جمعه جیرفت افزود: آنگاه خطبه ای خواندند و فرمودند؛ این حرف ها نادرست است خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی از پدیده های طبیعی هستند و ربطی به مرگ فرزند من ندارند و در هنگام بروز این حوادث باید نماز آیات بخوانید زیرا این ها نشانه های خداوند است.

وی تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند؛ از جهالت مردم برای تبلیغ دین اسلام نباید استفاده شود، دین اسلام براساس منطق و قرآن کریم است براساس این شایعات و اعتقادات و باورهای غلط نیست.

حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری (ع) می فرماید؛ من شما را به حسن همجواری، اخلاق و رفتار خوب با همسایگان سفارش می کنم زیرا دین اسلام بر پایه این امور استوار است.

امام جمعه جیرفت گفت: پیامبر اکرم (ص) برای همین صداقت، امانتداری، تقوا، ورع و حسن همجواری آمده است زیرا دین و دینداری همین ها است.

کد خبر 1730349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha