این کانون فرهنگی‌هنری تربیت را با نشاط مسجدی گره زده است

کانون فرهنگی هنری ولایت در شهر قزوین، در راستای تربیت نوجوانان مسجدی فعالیت‌های مختلفی را طراحی و برنامه‌ریزی کرده است تا از این رهگذر قدم موثری در اعتلای فرهنگ دینی جامعه بردارد.

«حمید خورشیدی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «ولایت» قزوین در طرح «مسجد، کانون نشاط» اظهار کرد: ما در این طرح جزو برترین‌ها شناخته‌ شدیم که شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل را بتوان در کار تشکیلاتی دانست که در کانون به همراه اعضا به مرحله عمل رساندیم.

این کانون فرهنگی‌هنری تربیت را با نشاط مسجدی گروه زده است

مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت افزود: ما در کانون فرهنگی هنری ولایت، در فضایی تربیت‌محور، با مدل مربی‌محور و البته با کنش‌گری اعضا، فعالیت ها را در پنج حوزه معرفتی، ورزشی-تفریحی، اردویی، عبادی-معنوی، خلاقیتی-مهارتی در قالب برنامه جامع شش ساله طراحی کرده ایم.

این کانون فرهنگی‌هنری تربیت را با نشاط مسجدی گروه زده است

وی با بیان اینکه مربی در عرصه تربیت نقش جدی را ایفا می کند، گفت: ذیل فعالیت‌هایی که برای اعضای کانون تعریف کرده ایم، تلاش می شود تا رویکرد هویتی در پنج حوزه فوق تقویت شود که در این راستا برای شش سال ۵۰۰ جلسه طراحی شده و برگزار می شود.

این کانون فرهنگی‌هنری تربیت را با نشاط مسجدی گروه زده است

این فعال مسجدی با اشاره به اجرای برنامه‌های اردویی کانون فرهنگی هنری ولایت قزوین ابراز کرد: ذیل برپایی این اردوها رویکرد عملی مورد توجه قرار گرفته و رشد شخصیت و فضای تربیتی را هم دنبال می کنیم، ما در واقع مجموعه برنامه های اردویی را متناسب با سن و پایه تحصیلی بچه ها برنامه‌ریزی کرده ایم و حدودا سالی ۱۰ اردو برگزار می کنیم‌.

این کانون فرهنگی‌هنری تربیت را با نشاط مسجدی گروه زده است

خورشیدی ادامه داد: در عرصه فعالیت های خلاقیت محور و مهارت محور نیز همین رویکرد را داریم و تلاش می کنیم تا با آموزش مهارت هایی که در زندگی و آینده اعضا موثر واقع شوند بتوانیم گامی مفید برداریم. این مباحث شامل دروس، عرصه ورزش، تفریح و نیز برخی مهارت های تخصصی می شود.

این کانون فرهنگی‌هنری تربیت را با نشاط مسجدی گروه زده است

وی تأکید کرد: فعالیت های مرتبط با هیئات مذهبی و اعتکاف نیز به شکل جدی در مسجد دنبال می شود و امیدواریم بتوانیم ذیل این فعالیت ها ۵۰۰ عضو کانون فرهنگی هنری ولایت را با رویکردی مسجدی تربیت کنیم.

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری ولایت در مسجدی به همین نام در ابتدای خیابان شهید بابایی قزوین واقع شده است.

کد خبر 1730359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha