فراوری محصولات کشاورزی باید در اولویت سرمایه گذاری باشد

هادربادی از بنیاد مستضعفان، برکت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خواست موضوع فراوری محصولات را در اولویت سرمایه گذاری قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، غلامرضا هادربادی- رئیس سازمان تعاون روستایی کشور امروز (۳ آبان) در مراسم اختتامیه جشنواره زرشک ضمن تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره زرشک، کشاورزی را در کشور و همه جای دنیا محور توسعه دانست و از بنیاد مستضعفان، برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خواست موضوع فراوری محصولات کشاورزی را در اولویت سرمایه گذاری قرار دهند.

وی با بیان اینکه در دیار زرخیز خراسان جنوبی، طلای اصلی مردم و کشاورزان هستند، افزود: کشاورزی در همه دنیا مهم بوده و در خراسان جنوبی مهم تر است چرا که به علت مولد بودن مابقی را به دنبال خود می کشد.

 رئیس سازمان تعاون روستایی کشور گفت: مردم قانع و بافرهنگ خراسان جنوبی اگر حدود هفت هزار رشته قنات ایجاد کرده اند به این معنی است که خشکسالی را پذیرفته و بر آن اساس و با استفاده از حداقل آب قنات پیش می روند.

به گفته وی خشکسالی مانع کشاورزی نیست و در استان بندسارهای زیادی ایجاد شده است و بر آن اساس، کشاورزان به سمت تولید محصولاتی مانند زرشک، زعفران ، عناب و... روی آوردند.

هادربادی با بیان اینکه کشاورزی محور توسعه است، به مزیت بالای کشاورزی در کشور و استان اشاره کرد و گفت: کشاورزی امنیت محور بوده و به امنیت پایدار کمک می کند.

وی راه اندازی شرکت سهامی زراعی خوشاب را باعث تبدیل دشت ناامیدی به امیدواری دانست و یادآور شد: با راه اندازی این مهم و در کنار نیروهای پرقدرت نظامی امنیت ایجاد شد.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور با اشاره به این مهم که کشاورزی سلامت محور است و نقش مهمی در سلامت دارد، گفت: پایداری سلامت را باید در دامداری، گلخانه، مزرعه و باغ جستجو کرد.

هادربادی به اشتغال مولد و کم هزینه گریزی زد و افزود: کم هزینه ترین راه برای حل مشکل اشتغال در کشور بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه بازریابی موتور محرکه تولید است و باید به باغدار و کشاورز آموزش داد، یادآور شد: با توجه به قابلیت های استان باید از مزیت های استان محصولات مزیت دار، مرز، مجتمع دانشگاهی و... به عنوان سرمایه های استان بهره برد.

وی از زرشک به عنوان داروخانه نام برد و افزود: باید بپذیریم که حوزه آموزش، بازاریابی و صادرات برای کشاورزان بسیار مهم است و باید برای تحقق آن ورود کرد.

به گفته هادربادی، گردشگری کشاورزی مهم است و خراسان جنوبی رنگین کمانی از محصولات مختلف کشاورزی را دارد.

وی راه جلوگیری از ضربه پذیر بودن بخش کشاورزی را تقویت صندوق حمایت از توسعه کشاورزی اعلام کرد و از استاندار خواستار حمایت در این زمینه شد.

این مقام مسئول تأکید کرد: در صورت مشاهده ضرر و زیان به کشاورزان، زعفران سه استان خراسان جنوبی، شمالی و رضوی به صورت توافقی توسط تعاون روستایی خریداری می شود و در حوزه صنایع فرآوری به خصوص در بحث زرشک هم حاضر به مشارکت هستیم.

وی از بنیاد مستضعفان، برکت و ستاد اجرایی فرمان امام راحل خواست موضوع فراوری محصولات را در اولویت سرمایه گذاری قرار دهند.

کد خبر 1730372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha