100 هزار مددجوی کمیته امداد به خودکفایی می رسند

رئیس کمیته امداد کشور گفت: 100 هزار مددجوی کمیته امداد در سراسر کشور تاپایان امسال به خودکفایی می رسند که این اتفاق را جشن خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «سید مرتضی بختیاری» در جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به سیاست کمیته امداد برای خودکفایی مددجویان اظهارداشت: زندگی شرافتمندانه و عزت نفس افراد تحت پوشش حائز اهمیت بوده که کاهش وابستگی به نهادهای حمایتی به این موضوع کمک می کند.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه با ارائه تسهیلات بانکی قرض الحسنه، مهارت آموزی، مشاوره و راهنمایی فرصت های اشتغال زایی فراهم می شود، تصریح کرد: این خدمات تنها مخصوص سرپرست خانواده نیست بلکه اعضای خانواده مددجو نیز می تواند برای خودکفایی و اشتغال اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای دهک ها یک تا پنج نیز توسط کمیته امداد انجام می شود که 86 درصد از این وام ها سال گذشته جذب شد.

بختیاری از توزیع اعتبارات اشغال زایی در سال جاری نیز خبرداد و گفت: ایجاد اشتغال برای 500 هزار نفر در برنامه امسال جای گرفته که در این خصوص بانک های عامل نیز همکاری می کنند.

وی به خودکفایی مددجویان و خانواده های آنان اشاره کرد و گفت: 100 هزار مددجوی کمیته امداد در سراسر کشور تاپایان امسال به خودکفایی می رسند که این اتفاق را جشن خواهیم گرفت.

تامین مسکن و اشتغال مددجویان

رئیس کمیته امداد کشور به دیگر سیاست های این نهاد اشاره کرد و اظهارداشت: علاوه بر خودکفایی خانوارهای تحت پوشش، تامین مسکن و اشتغال مددجویان نیز در اولویت است.

وی ادامه داد: احداث خانه های روستایی برای اقشار تحت پوشش با همکاری بنیاد مسکن انجام می شود و در شهرها ودیعه مسکن و اجاره پرداخت می شود.

بختیاری به اشتغال زایی نیز اشاره کرد و گفت: 92 درصد از افرادی که از تسهیلات استفاده کرده اند به خودکفایی کامل رسیده و از چرخه حمایت خارج شده اند.

وی یادآورشد: سقف تسهیلات تا 2 میلیارد ریال باید افزایش یابد تا امکان ایجاد فرصت شغل فراهم شود.

کد خبر 1730429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha