خودکفایی مددجویان بهترین کمک به آنان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: خودکفایی مددجویان نهادهای حمایتی بهترین کمک به آنان برای امرار معاش و رفع نیاز های زندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «سید یوسف طباطبایی نژاد» در جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به سیاست کمیته امداد برای خودکفایی اظهارداشت: زمینه سازی برای کار و تولید افراد نیازمند منجر به رفع مشکل آنان و عزت نفس می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: پرداخت مستمری به این افراد مشکل اساسی آنان را حل نمی کند بلکه خودکفایی می تواند آنان را از مشکلات خارج کند.

وی اضافه کرد: کارآفرینی، ایجاد اشتغال و کار و تلاش برای کسب روزی حلال ارزش زیادی دارد و جامعه می تواند به تعالی و پیشرفت برسد ولی وابستگی امکان رشد را از فرد می گیرد.

امام جمعه اصفهان پرداخت زکات و کمک به نیازمندان را مهم خواند و اذعان داشت: اگر در جامعه این موضوعات نهادینه و اجرایی شود دیگر فقیر نخواهیم داشت اما برخی افراد دارای تمکن نسبت به این دستورات دینی بی توجه هستند.

وی به اتفاقات بین المللی نیز اشاره کرد و گفت: اسرائیل به عنوان غده سرطانی آرامش دنیا را به هم زده و با کودک کشی چهره واقعی خود و همراهانش را به تصویر کشید.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه مسلمانان باید نسبت به هم نوعان خود احساس مسئولیت کنند، تصریح کرد:  بی تفاوتی نسبت به امور مسلمین مورد نکوهش است و نباید در جامعه این تفکر نهادینه شود که موضوعات فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی به ما ارتباط ندارد.

پرداخت به موقع اقساط توسط مددجویان

استاندار اصفهان نیز در این مراسم به پرداخت تسهیلات بانکی برای اشتغال مددجویان و دهک های پایین جامعه اشاره کرد و گفت: این اقدام علاوه بر اشتغال در کاهش وابستگی به نهادهای حمایتی نقش داشته است.

سید رضا مرتضوی افزود: مددجویان کمیته امداد در پرداخت به موقع اقساط وام های خود منظم و خوش عهد و پیمان هستند که این موضوع اقبال بانک ها را برای پرداخت تسهیلات افزایش داده و قانونمداری آنان را نشان می دهد.

وی ادامه داد: تلاش ها و اقدامات کمیته امداد برای محرومیت زدایی دارای اهمیت است که این نهاد توانسته امروز فرصت های خودکفایی و کاهش وابستگی را به وجود آورد.

کد خبر 1730431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha