تبیین گری، دلیل حضور حضرت معصومه(س) در ایران بود

حجت الاسلام فرحمند تبیین گری برادران و خواهران امام رضا(ع) را در ایران دلیل محکمی برای حضور آنان در گوشه گوشه این سرزمین دانست و گفت: تاریخ را آدم های درباری نوشته اند که بسیاری از وقایع شیعه در آن قید نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام صابر فرحمند_ امام جماعت حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف عصر امروز(پنج شنبه، ۴ آبان) در مراسم وفات حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه ذهنیت غلطی است که بگوییم خانم حضرت فاطمه معصومه(س) فقط برای دیدن برادر به ایران تشریف آوردند، اظهار کرد: با نگاه به تاریخ و اینکه آنحضرت چرا مسلح به ایران آمدند، چرا سه بار به کاروانشان حمله شد و چرا تمام مردان کاروان ایشان را قتل عام کردند!؟ می توان به این ذهنیت غلط پاسخ داد.  

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) اگر فقط برای دیدن برادرشان به ایران آمدند چرا خودشان در قم، یک خواهرشان فاطمه اخری در رشت، خواهر دیگرشان فاطمه کبری در اصفهان و خواهر دیگرشان خانم بی بی هیبت در کشور آذربایجان هستند، افزود: چرا برادرانشان شاه چراغ و محمد عابد در شیراز و سید جلالدین اشرف در آستانه هستند در حالیکه اگر می خواستند برادرشان را ببینند راه مشهد کاملا مشخص بود.  

حجت‌الاسلام فرحمند تصریح کرد: بعد از اینکه امام رضا(ع) را به ولیعهدی مجبور کردند فضا به گونه ای شد که شیعیان علنا می توانستند اعلام کنند که شیعه هستند زیرا بخاطر ولیعهدی امام رضا(ع) کسی نمی توانست به آنان تعرض کند ازین رو در طول تاریخ از این زمان بود که شیعیان لباس سبز علوی می پوشیدند و جلوه نمایی می کردند.

وی اذعان کرد: با ولیعهدی امام رضا(ع) تمام خواهران و برادران ایشان وظیفه تبیین جامعه را در اقصی نقاط ایران داشتند برای همین نصف امام زادگان در ایران برادران و خواهران هشتمین امام ما هستند.  

حجت‌الاسلام فرحمند تاکید کرد: آنان آمده بودند تا در دل جامعه یک جریان تبیینی را صورت دهند و به مردم بگویند امام رضا(ع) به خواست خودش وارد دربار نشده بلکه مجبورش کرده اند که از مدینه به ایران بیاید و ولیعهدی را قبول کند.  

وی گفت: از دیگر جهاد تبیین خواهران و برادران آنحضرت تبیین «امام یعنی چه» بود که به قدری کاروان حضرت معصومه(س)  تاثیر گذار بود که نمی توانستند تحملش کنند و در نهایت در ساوه همه همراهنش را به شهادت رساندند.  

 حجت‌الاسلام فرحمند اضافه کرد: کاروان تبیین گری برادران و خواهران امام رضا(ع) به قدری شناخته شده بودند که وقتی مردم خبر آن حادثه را شنیدند کاروانی برای دعوت حضرت معصومه(س) به قم فرستادند و تمام شهر را آذین بستند.

وی ادامه داد: برای همین وقتی سید جلالدین اشرف علم حکومت اسلام را بلند می کنند تمام امامزاده ها به کمک ایشان می آیند و مردم همراهشان می شوند، چون شناخته شده اند، ولی این جریانات را کمتر میدانیم زیرا تاریخ را شیعیان ننوشتند.

حجت‌الاسلام فرحمند با اشاره به اینکه تاریخ را آدم های درباری نوشتند گفت: آنان یا خیلی چیزها را نمی نوشتند و یا برعکس می نوشتند، چیزهاییکه نوشته نشدند بسیار مهم است و ما خیلی ساده از این تاریخ های مهم گذشتیم.  

وی خاطر نشان کرد: امامان و امامزادگان ما تمام تلاش خود را برای تبیین دین داشته اند.

گفتنی است در پایان مراسم با مداحی جابر مسلمی حاضران به سوگواری پرداختند. 

تبیین گری، دلیل حضور حضرت معصومه(س) در ایران بود

تبیین گری، دلیل حضور حضرت معصومه(س) در ایران بود

تبیین گری، دلیل حضور حضرت معصومه(س) در ایران بود

کد خبر 1730552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha