توسعه دریامحور مورد توجه دولت و رئیس جمهور است

امیر دریادار ایرانی گفت: توسعه دریا محور مورد توجه دولت و شخص رئیس محترم جمهور است. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، امیر دریادار شهرام ایرانی، در جریان سفر خود به استان مرکزی، با اشاره به پیشگامی استاندار مرکزی در ورود به حوزه اقتصاد دریا، گفت: توسعه دریامحور از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و مورد توجه دولت و رئیس جمهور است. 

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه استان مرکزی و شهر اراک دارای ویژگی‌های خاصی هستند، افزود: این استان هم زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام (ره) و هم زادگاه امیرکبیر است و علاوه بر آن در زمان دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نیز نقش موثری در پیروزی داشته است. 


وی با تاکید بر اینکه استان مرکزی به طور خاص در زمان دفاع مقدس به عنوان یک استان جلودار در پشتیبانی جنگ مطرح بوده است، بیان کرد: این استان در حوزه صنعت، علم و دانش از سرآمدی برخوردار است. 

امیر دریادار ایرانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا نیز بیان کرد: تعداد زیادی از شهدای عزیز نیروی دریایی هم متعلق به اراک و استان مرکزی هستند و بیشترین شهدای تکاور از این خاک پُربرکت بوده‌اند.


فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: استان مرکزی استانی صنعتی است و در زمان دفاع مقدس از ظرفیت‌های این استان بسیار استفاده شد و امیدواریم بتوانیم از ظرفیتی که امروز به مراتب بالاتر رفته و به‌روزتر است در حوزه نیروی دریایی و به‌طور خاص در توسعه دریامحور کشور و توسعه سواحل بهره ببریم.


 وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه اقتصاد دریا با یک عقب ماندگی بسیار زیاد مواجه هستیم، بیان کرد: این مهم همواره مورد گلایه فرمانده معظم کل قوا قرار داشته و آنچه بحمدالله اتفاق افتاده بازنگری کامل سیاست‌های دریامحور است‌.


 این مقام ارشد همچنین با بیان اینکه دولت و ریاست محترم جمهور پای کار آمده‌اند، اضافه کرد: ورود و توجه ویژه استاندار مرکزی به موضوع توسعه دریامحور ورود جای تقدیر دارد که این توجه می‌تواند رشد سرمایه گذاری و بهبود وضعیت اشتغال کشور را به همراه داشته باشد.

کد خبر 1730605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha