جنگ امروز غزه، ترکیبی از حماسه و مظلومیت است

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه صدای مظلومیت فلسطین در جهان در حال شنیده شده است گفت: جنگ امروز غزه، ترکیبی از حماسه و مظلومیت است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی_ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در بازدید از کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مسجد تازه علم کشت سرا لنگرود از فعالان و تلاشگران فعالیت‌های فرهنگی و هنری در بستر مسجد تقدیر کرد.
 
وی در این دیدار با اشاره به حمله اخیر اسرائیل به غزه و جنایات این رژیم علیه فلسطینی‌ها اظهار کرد: جنگ امروز غزه، ترکیبی از حماسه و مظلومیت است، ترکیبی که آنها را به پیروزی خواهد رساند. 

حجت‌الاسلام حاجتی با بیان اینکه امروز صدای مظلومیت فلسطین در جهان در حال شنیده شده است افزود: این مظلومیت و حماسه آفرینی، پایه‌های رژیم سفاک اسرائیل را از بین برده و این رژیم را نابود می‌کند.

وی با اشاره به واقعه عاشورا که مظلومیت سیدالشهدا(ع) و تبیین درست آن، حکومت قدرتمند بنی امیه را از قدرت ساقط کرد گفت: خاصیت مظلومیت نابودی ظالمان است. 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان ادامه داد: حماسه‌ای که در غزه در حال شکل گرفتن است با همدلی همه انسان‌های آزادیخواه و مبارز سراسر جهان همراه شده که نشانه افول صهیونیست و هم پیمانانش است و به زودی شاهد آزادی قدس شریف خواهیم بود.

همه انوار الهی در وجود حضرت معصومه (س) تجلی داشت
وی در ادامه با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه(س) تصریح کرد: همه انوار الهی در وجود حضرت معصومه(س) تجلی یافته و این نور به خانه‌هایی می‌رسد که خداوند اجازه داده است.

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه هر خانه‌ای که اهل آن رفعت یافته و به مقام توحید رسیده از بیوت نبی اکرم(ص) است افزود:  از مصادیق این بیوت، حرم های اهل بیت(ع) است.

آرامش زمانی حاصل می‌شود که کارکردهای مساجد احیا شوند
وی در ادامه مساجد و فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مورد اشاره قرار داد و گفت: فعالیت مسجدمحور از مهمترین راهبردهایی است که امروز در حوزه فرهنگ باید پیگیر آن باشیم. 

حجت الاسلام حاجتی تاکید کرد: برای رسیدن به یک شاکله درست و قوی فرهنگی، نیازمند احیای کارکردهای مسجد هستیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه در دوره‌ای، فعالیت های مسجدی مورد غفلت واقع شده و برخی کارکردها از حوزه مسجد خارج شده است بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها تاکید فرموده‌اند که فعالیت‌های قرآنی و پایگاه‌های قرآنی باید در مساجد شکل گیرد. 

 حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه آرامش زمانی حاصل می‌شود که کارکردهای مساجد احیا شوند تاکید کرد: مسجد اصل است و باید حفظ شود ازین رو همه تلاش‌ها در برگزاری فعالیت‌های مسجدمحور جهت حفظ کارکردهای این مکان مقدس است.

وی احیای کارکردهای مسجد به‌ واسطه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و جذب نوجوانان وجوانان به مسجد را از رسالت‌های کانون‌های فرهنگی هنری دانست. 

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه ماموریت امروز ما ایجاد جذابیت در مساجد است تاکید کرد: ماموریت کانون‌ها ایجاد جذابیت‌های فرهنگی و هنری برای نوجوانان و رفع نیازهای آنان‌ در زمینه‌های مختلف چون گویندگی، خطاطی، نقاشی، کتابخوانی، آموزشی و غیره است‌ تا مسجد به پاتوق نوجوانان و جوانان تبدیل شود. 

وی پرورش هنرمند انقلابی همراه با نظام را از دیگر رسالت‌های کانون‌ها عنوان کرد و گفت: احیای کارکردهای مساجد موجب می‌شود تا درب مسجد همواره باز بوده و پذیرای اقشار مختلف مردم باشد.

کد خبر 1730606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha