انتقاد امام جمعه یاسوج از کنار کشیدن حکام کشورهای عربی در زمینه حمایت از مردم مظلوم غزه

امام جمعه موقت شهر یاسوج ضمن انتقاد از کنار کشیدن حکام کشورهای عربی در زمینه حمایت از مردم مظلوم غزه، گفت: همه امت اسلامی و مسلمانان سراسر دنیا در راستای کمک به مردم مظلوم و بی دفاع غزه وظیفه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید علی صالح موسوی اعظم» ظهر امروز (۵ آبان ماه) در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: هر عملی که انسان در روی زمین انجام می‌دهد، آن زمین روز قیامت بر عمل صورت گرفته او شهادت می‌دهد.

امام جمعه موقت یاسوج ضرورت عدالت در جامعه را یادآور شد و گفت: امام علی علیه السلام ضمن تاکید بر لزوم شهادت افراد در تقسیم اموال، در زمینه تقسیم ثروت‌ها و اموال به عدالت رفتار می‌کرد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، افزود: مومنان در روز قیامت با پیشوایان و ائمه معصومین محشور شده اما افراد خطاکار با شیاطین محشور خواهند شد.

حجت الاسلام موسوی اعظم یادآور شد: در روایات آمده « اگر انسان در روز قیامت حتی سنگی را دوست داشته باشد با آن سنگ محشور خواهد شد و در آن زمان چهره‌ها با یکدیگر تفاوت داشته، عده‌ای خوشحال و عده‌ای دیگر در غم و اندوه گرفتار هستند که این موضوع به اعمال آنها برمی‌گردد.

امام جمعه موقت شهر یاسوج با اشاره به آیه دیگری از قرآن کریم، بیان کرد: «خداوند متعال آگاه و شنوا نسبت به اعمال انسان بوده و فرشتگان نیز اعمال خوب و بد را ثبت می‌کنند».

وی خاطرنشان کرد: در روایتی آمده « حتی فرشتگان الهی تا هفت ساعت به انسان از جانب خدا فرصت توبه داده که اگر انسان توبه کرد، بخشیده شده و در غیر این صورت گناه در نامه اعمال او به ثبت خواهد رسید».

حجت الاسلام موسوی اعظم با اشاره به اینکه اعمال انسان هر لحظه، ساعت و روز ثبت و ضبط می‌شود، یادآور شد: دست‌ها و پاها در کنار شاهدان مختلف نیز نسبت به اعمال انسان شهادت می‌دهند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج تاکید کرد: اگر در این میان نسبت به کسی تهمت روا داشته، دروغ بگوییم و قتلی انجام گیرد همه آنها ثبت می‌شوند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، افزود: خداوند متعال نعمت ولایت ائمه اطهار علیهم السلام را به جامعه بشری عطا فرموده و هیچ کس نمی‌تواند به طور کامل قدر نعمت‌های خداوند را به جای آورد.

حجت الاسلام موسوی اعظم ضمن تاکید بر اینکه نعمتی بالاتر از ائمه اطهار علیهم السلام وجود ندارد، گفت: باید ضمن درک نعمت‌های الهی، آثار این شکرگزاری در عرصه زندگی روزمره انسان جلوه خود را داشته باشد.

امام جمعه موقت شهر یاسوج سالروز رحلت حضرت معصومه سلام الله علیها را یادآور شد و اظهار کرد: حضرت معصومه (س) فرزند امام، نوه و عمه امام (ع) است.

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه (س) ویژگی‌هایی داشت که ایشان را کریمه اهل بیت (ع) نامیدند، افزود: در روایت آمده «کسی که آن حضرت را از روی شناخت زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود».

حجت الاسلام موسوی اعظم در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم بی دفاع غزه را یادآور شد و تاکید کرد: ما به عنوان امت مسلمان با توجه به فقر و مصیبت مردم مظلوم غزه باید از جهت امکانات حمایت‌های لازم را از آنها داشته باشیم.

امام جمعه موقت شهر یاسوج ضمن انتقاد از کنار کشیدن حکام کشورهای عربی در زمینه حمایت از مردم مظلوم غزه، گفت: همه امت اسلامی و مسلمانان سراسر دنیا در راستای کمک به مردم مظلوم و بی دفاع غزه وظیفه دارند.

وی گفت: این قوم در طول تاریخ اغلب پیامبران را کشتند و امروز نیز با کشتار و قتل، ضمن غصب سرزمین ملت فلسطین، آنها را از خانه و کاشانه خود آواره کرده‌اند.

کد خبر 1730614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha