نوسانات نرخ ارز اضطراب روانی جامعه را به همراه دارد

حجت الاسلام محمودی گفت: نوسانات نرخ ارز علاوه بر افزایش هزینه های زندگی مردم اضطراب روانی اجتماعی را به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز مهمترین قضیه دنیای اسلام را مسئله فلسطین و حوادث غزه دانست و گفت: قضیه غزه را اگر بخواهیم تحلیل اجمالی داشته باشیم به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول توکل به خدا از سوی مردم فلسطین است چراکه امید مردم مومن فلسطین به تحقق وعده خدا است.‌

وی افزود:خدا بر خودش لازم و واجب کرده که اگر دین خدا را با آن فرامین و تعالیم الهی یاری کنیم خدا هم نصرت خودش را شامل حال ما می‌کند.

به گفته محمودی، رژیم ددمنش اشغالگر قدس، آنچه که می‌تواند برای نابودی و از بین بردن مردم مظلوم فلسطین به کار گیرد، چه سرمایه‌گذاری‌ عظیمی که در خود این کشور توسط حامیانش ایجاد شده و چه از سوی حامیانی که الان دارد انجام می‌شود از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کند.

وی ادامه داد: اخیرا ملاحظه فرمودید که حتی از سلاح‌های غیر متعارف که در کنوانسیون‌های جهانی ممنوع است استفاده می شود و متاسفانه بخاطر حمایت‌های آمریکای جنایتکار، اشغالگر و مداخله‌گر از به کار گیری این سلاح‌ها ابایی ندارد. 

امام جمعه موقت شیراز گفت: این سلاح‌ها باعث می‌شود بسیاری از افراد غیرنظامی از بین بروند.‌در بمباران بیمارستان بیش از هزار نفر که اکثر شهدا کودکان و زنان بودند به شهادت رسیدند.

به اذعان محمودی، جنایات اسرائیل خبیث آنقدر وسیع و دلخراش است که همان شب عموم مردم حتی در ایالات آمریکا و شهرهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه که متحد اسرائیل هستند به خیابان‌ها آمدند و محکوم کردند این جنایت دلخراش را که کمتر در تاریخ جنگ‌ها سابقه دارد.

وی با اشاره به اینکه این تظاهرات همانطور ادامه دارد و روز به روز پرفروغتر می شود مخصوصا جنایات رژیم اشغالگر قدس منجر به تنویر افکار عالمان و دانشمندان شده است، گفت: برخی از نظریه‌پردازهای جامعه‌شناس نکات بسیار ارزشمندی را از افول و غروب رژیم اشغالگر قدس مطرح کردند این امیدی است که در دل همه ایجاد شده است.

محمودی اظهار کرد: این مقاومت این دفاع مردم فلسطین یک بُعد دیگر هم دارد و مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره کردند که در جریان طوفان‌الاقصی جبهه رزمندگان فلسطین ضربه‌ای سهمگین و کوبنده که بی سابقه و تعیین کننده برای ادامه حرکت قدس بوده و قابل ترمیم نیست و این قابل ترمیم نبودن بسیار مهم است. 

وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا و روسای کشورهای ظالم و غارتگر به اورشلیم رفتند و در اتاق جنگ اسرائیل شرکت کردند که آنچه در توان دارند در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهند و این نشان دهنده رو به زوال و اضمحلال و متلاشی شدن رژیم صهیونیستی است.

رئیس حوزه های علمیه فارس گفت: حامیان رژیم اشغالگر قدس و به ویژه آمریکا دیگر آن سلطه و قدرت قبل خودش را ندارد و آن سلطه و هژمونی که قبل داشت و امکانات و سلاح‌هایی که در اختیار رژیم غاصب قرار داد تا از آن دو جنگ پیروز بیرون رود قطعا ندارد و آن آمریکا رو به افول است. 

وی در بخش دیگری از خطبه دوم نمازجمعه شیراز گفت: مقام معظم رهبری چندین سال است که شعار سال‌ها را بحث‌های اقتصادی قرار می دهند و امسال را به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند.همه ما می‌دانیم که مهار تورم یک فرآیند زمان‌بر است اما نکته‌ای که عرض می‌کنیم که برخی عوامل تورم زا قابل مدیریت است و برخی عواملی که آرامش را از مردم گرفته قابل مدیریت است از جمله مهار نوسانات ارز که توسط برخی دلال و صرافی‌ها نرخ ارز را افزایش می دهند و سایه این افزایش روی همه ابعاد زندگی مردم می افتد مخصوصا اجاره بها و باعث افزایش نرخ اجاره بها می‌شود.

محمودی با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز که موجب افزایش هزینه های زندگی مردم می‌شود باعث یک مصیبت دیگری می شود و آن اضطراب روانی اجتماعی است که کمتر از مشکلات مالی نیست، گفت: دو سه ماه قبل اقدام کردند به جمع‌آوری دلالان در شیراز و تقاضا می‌کنیم که در تهران هم‌چنین اقدامی انجام شود دلالان را جمع کنند مدیریت کنند صرافی‌ها را شبکه‌هایی که باعث این افزایش می‌شوند مدیریت کنند.

وی همچنین به ۸ آبان سالروز شهادت محمدحسین فهمیده، روز نوجوان و بسیج دانش آموزی اشاره کرد و گفت: این‌جمله را همه‌مان از حضرت امام شنیده‌ایم که فرمودند رهبر ما آن طفل ۱۲ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزش آن قلب از صدها زبان و قلم ما بیشتر است به خودش نارنجک بست و زیر تانک رفت.

امام جمعه موقت شیراز گفت: قطعا همه ما محبتی که به این شهید داریم و همه ما راهروان صدیقی برای این شهدا باشیم مخصوصا این شهید و به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان الگوبرداری کنند چون الگو یکی از اساسی‌ترین عوامل پیشرفت و تعالی جامعه است.شهید فهمیده برای حفظ ارزش‌ها و معارف قرآن و اهل بیت به شهادت رسید.

کد خبر 1730618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha