لزوم پرهیز از برخوردهای سلیقه‌ای و مصلحت‌سنجی‌های شخصی در برگزاری انتخابات

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در برگزاری انتخابات باید قانون معیار بوده و از برخورد های سلیقه‌ای و مصلحت‌سنجی‌های شخصی پرهیز شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله محامی در چهارمین جلسه ستاد انتخابات استان عنوان داشت: نظام ما جمهوری اسلامی است که نشأت گرفته از تاکید امام خمینی(ره) بر این واژه دوگانه در ابتدای انقلاب بود. 


امام جمعه زاهدان افزود: استفاده از این واژه‌ها نشان دهنده نگاه ژرف امام خمینی(ره) به عنوان فردی است که یک عمر تلاش علمی و اسلام شناسی داشته و به عنوان یک فقیه با رژیم طاغوت در مبارزه بوده و بر اساس یک حکمت بر جمهوریت و اسلامیت تاکید داشته است. 

آیت‌الله محامی بیان داشت: از حیث مفهوم شناسی، واژه جمهوری اسلامی دارای دو رکن جمهوریت و اسلامیت است البته تلاش دشمن این بوده تا به این ارکان صدمه بزند. 

وی ادامه داد: دشمن همواره‌ در تلاش بوده تا به جمهوریت و پایگاه مردمی نظام ضربه وارد کند که نمونه آن فتنه‌هایی است که در طول سال‌ها رخ داده و هجمه همه جانبه دشمن و بوق های استکباری هم به کمک آن‌ها آمده‌اند تا به رابطه بین امام و امت، مردم و نظام خدشه وارد و پایگاه مردمی نظام را متزلزل کنند تا جمهوریت نظام صدمه ببیند. 

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: دشمنان با اقداماتی از جمله ایجاد شبهات فکری و اعتقادی تا ترویج فساد اخلاقی در طول سال‌ها تلاش داشتند تا فکر مردم و مسئولان را منحرف و نیز در جهت‌گیری‌های دولت‌ها مشکل ایجاد کنند و بین مردم و اسلامیت فاصله بیندازند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان اذعان داشت: ما به عنوان سرباز نظام باید در این دو جبهه ایستاده و مقاومت کنیم و در این بین ما به عنوان کارگزار نظام اسلامی مسئولیت مضاعف داریم. 

آیت‌الله محامی گفت: پایگاه مردمی و جمهوریت نظام اسلامی ما در طول این سال‌ها در عرصه‌های مختلف به خوبی نمایان بوده که انتخابات تنها یکی از این عرصه‌هاست و مردم هر کجا که احساس کردند کشور به حضور آن‌ها نیاز دارد پای کار آمدند از جمله دوران دفاع مقدس، دوران فتنه‌ها و نیز راهپیمایی‌هایی که هر ساله برگزار می‌شده و به نوعی یک رفراندوم در ادامه رأی دادن به جمهوری اسلامی بوده است. 

 امام جمعه زاهدان اضافه کرد: مردم کار خود را کرده و تلاش خود را داشته‌اند اما ما هم باید به وظیفه خود به درستی عمل کنیم. 

وی عنوان داشت: برای اینکه بتوانیم به دستی انجام وظیفه کنیم باید به بیانات مقام‌ معظم رهبری توجه داشته باشیم که چه خط سیری را دنبال کرده‌اند. 

امام جمعه زاهدان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی از آغاز سال۱۴۰۲ شروع کرده و در خصوص مشارکت بالا، رقابت سالم و امنیت انتخابات هشدار داده‌اند که چنین چیزی طبیعتا تکلیف ما را مشخص می‌کند و همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید در این جهت برنامه‌ریزی و به درستی اقدام کنند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: باید در هر یک از مراحل، کار را به خوبی پیش ببریم برای مثال در مرحله کنونی و بررسی صلاحیت‌ها اگر به خوبی عمل کنیم تاثیر مثبتی روی فرایند انتخابات خواهد داشت و اگر به خوبی عمل نشود در مشارکت مردم تاثیر منفی خواهد داشت. 

کد خبر 1730624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha