بسیج حس نوع دوستی را در انسان زنده می کند

حجت الاسلام جمالی گفت:بسیج حس نوع دوستی و تقویت بنیه های روحی و معنوی را در انسان زنده می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین جمالی زاده در خطبه های نماز جمعه امروز شهر فسا گفت: فلاسفه یونان باستان در رأس شان، ارسطو و افلاطون، بحثی دارند که زندگی افراد را به سه بخش کار، سرگردمی و فراغت تقسیم کرده و فراغت را مهم‌ترین جزء و غیر از سرگرمی و کار دانسته اند.

وی افزود: آنها تأکید کرده اند که انسان در فراغت، وقت خویش را صرف تفکر و گسترده شدن عقل نظری و عقل عملی خود کند و راه های کسب فراغت را، توجه به فرهنگ، هنر، و تفکر دانسته اند.

به گفته امام جمعه فسا، دنیای امروز فراغت و سرگرمی را یک معنا کرده و هدف انسان قرار داده است به نحوی که ارزش هر چیزی دائرمدار سرگرمی و لو بسیار سطح پایین و سخیف تعریف کرده‌اند.

وی همچنین فلسفه وجودی بسیج را جهت دهی تفکر افراد عنوان کرد که با برنامه ریزی و هدایت های حکیمانه نظام اسلامی و تلاش های گسترده جوانان و نوجوانان را به قله رفیع پیشرفت و تحول نزدیک کند.

امام جمعه فسا با اشاره به اینکه فرزندان با عضویت در بسیج از نوجوانی با کلاس های اخلاقی تربیتی، فرهنگی، اعتقادی و اردوهای جهادی و... آشنا می شوند، گفت: بسیج حس نوع دوستی و تقویت بنیه های روحی و معنوی را در انسان زنده می کند.

وی اظهار کرد: امروز ما در فضای مجازی شاهد چهره هایی هستیم که با زیر پا گذاشتن تمامی اصول انسانی و اخلاقی و استفاده از هر کار خلاف و هر چیز و هر کسی و لو والدین یا فرزندان و ناموس خود جهت دیده شدن و مشهور شدن خود بهره می برند.

جمالی زاده با اشاره به اینکه بسیج بر خلاف آن رویه است و نظامِ تفکریِ دیگری را برجسته می کند، گفت: از دل همین بسیج، حاج قاسم سلیمانی و دکتر احمدی روشن و شهریاری و آرمان علی‌وردی و ... بیرون می آید.

کد خبر 1730625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha