طوفان الاقصی، تندبادی ویرانگر را در سازه های ذهنیتی و نظامات غرب انداخت

امام جمعه پاتاوه با طرح این سوال که چرا غرب از طوفان الاقصی می ترسد؟، گفت: طوفان الاقصی، گویا تندبادی ویرانگر را در سازه های ذهنیتی و نظامات غرب در انداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز (۵ آبان ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛ به موضوع تقوا و هفت راهبرد فرهنگی و تربیتی از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، به مناسبت روزهای نوجوان، بسیج دانش آموزی و فرهنگ عمومی، اظهار کرد: از رسول اکرم(ص) سوال شد «باتقواترین مردم کیست؟ فرمودند کسی که بیشتر امر به معروف و نهی از منکر و صله رحم نماید».

امام جمعه شهر پاتاوه از لسان رهبر معظم انقلاب فرهنگ را از اقتصاد مهمتر و مثل اکسیژن برای مردم ضروری دانست و گفت: حضور ۱۲۴ هزار پیامبر و انزال (۱۱۴) کتاب آسمانی، از طرف خداوند برای تربیت بشریت و اصلاح فرهنگ می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه کودکی و نوجوانی به عنوان بهترین سن تربیت پذیری، بر کسی پوشیده نیست، افزود: به نقل از امام صادق (ع) «نوجوانان را دریاب، که این گروه در پذیرش هر خوبی، بیشتر شتاب می‌کنند».

حجت الاسلام سیادت نخستین گام تکاملی انسان را خودشناسی و مقدمه جهان شناسی و خداشناسی دانست و ادامه داد: فرد مترقی کسی است که بتواند در مقابل دیگران، نیل به هدف داشته باشد و تحقق این موضوع، در گرو حلم است.

امام جمعه شهر پاتاوه با بیان اینکه نبود بردباری، بسیاری از مشکلات را در سطوح پایین و سطوح فردی و اجتماعی به وجود می‌آورد، بیان کرد: با حلم برخورد کردن به معنای اغماض کردن از بدی‌ها و زشتی‌ها نیست، نوع برخورد مورد نظر است.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن مجید می‌فرماید: «با دیگران، با حکمت و موعظه حسنه برخورد شود».

حجت الاسلام سیادت تقویت حس کنجکاوی در نوجوانان را یادآور شد و گفت: آنچه نیروی محرک انسان برای کشف مجهولات است، کشتی درونی که ایستایی او را به پویایی بدل می‌کند.

خطیب جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز با بیان اینکه میز خدمت خوب است اما در کنار آن مشکلات مردم حل شود، از حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، هیئت همراه و همه مدیرانی که میز خدمت خود را در مصلی برپا کردند، قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: میز خدمت خوب است، ولی به تنهایی فایده ای ندارد، باید در کنار میز خدمت مشکلات مردم در زمینه اقتصادی، فرهنگی، معیشتی و اجتماعی حل شود.

حجت الاسلام سیادت به مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد اشاره کرد و افزود: باید بنیاد مسکن در ساخت منازل روستایی و آسفالت کوچه‌های روستایی اقدام کنند، مشکلات بیکاری جوانان که منشاء فسادهای اجتماعی، بیکاری جوانان می‌باشد باید مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام سیادت ادامه داد: آب شرب این بخش بسیار مشکل دارد، بعضی از روستاها یا آب ندارند و یا آب شرب بهداشتی ندارند و مشکل دیگر، گرانفروشی در این بخش، که نظارت مدیران مربوطه ضعیف و با گرانفروشی برخورد قاطع نمی‌شود.

امام جمعه پاتاوه در بخش دیگری از سخنان خود سالروز شهادت نوجوان بسیجی شهید محمدحسین فهمیده (روز نوجوان) آغاز هفته بسیج دانش آموزی و پدافند غیرعامل را گرامی داشت و به نقل از حضرت امام(ره)، گفت: «رهبرما، آن طفل 12 ساله‌ای است، با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود شربت شهادت نوشید».

وی همچنین به فرارسیدن سالگرد شهادت شهید مدافع حرم، شهید سید مصطفی صدرزاده که از سادات میرسالار و اهل استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و از قول رهبر معظم انقلاب که به بزرگی از او تجلیل نمود، بیان کرد: «شهید صدرزاده یک شخصیت نورانی، جوان فداکار، روستازاده، شجاع، فعال و فداکار بسیجی، بی‌شک یک الگو برای ما است، ما از این مصطفی های صدرزاده درتمام کشور بسیار و هزاران نفر داریم، او یک جوان نورانی و انقلابی از نسل دوم و سوم انقلاب است ،انسان این‌هارا نگاه کند و پیش برود».

حجت الاسلام سیادت در بخش سوم خطبه سیاسی، با تسلیت سالروز شهادت نخستین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی(ره)، با ذکر روایتی از امام صادق علیه السلام، بیان کرد: «نوجوانان را قبل از اینکه دشمنان اعتقادی به سراغ آنان بروند، حدیث بیاموزید».

خطیب جمعه پاتاوه در بخش دیگری از خطبه پدافند غیرعامل را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و به استناد از آیات و روایات قرآنی و معصومین (ع)، تصریح کرد: در این اوضاع آشوب و تهدید منطقه ای و غربی علیه ایران و جبهه مقاومت، از کاراترین و پایدارترین روش‌های دفاع در مقابل تهدیدات، پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به اینکه اهمیت آن در قرآن، سنت و سیره عقلا بسیار تاکید شده، افزود: خداوند متعال در سوره مبارکه انفال آیه ۶۰ فرمودند: «تا می‌توانید در برابر دشمن، نیرو و اسب‌های آماده یعنی تجهیزات مدرن، بسیج کنند تا دشمن خداوند و خودتان را رعب وهراس بیندازید.»و امام علی(ع) فرمودند «کسی که از دشمن غفلت کند، ناگزیر، حیله دشمن او را بیدار خواهد نمود».

حجت الاسلام سیادت با طرح این سوال که چرا غرب از طوفان الاقصی می ترسد؟، بیان کرد: طوفان الاقصی، گویا تندبادی ویرانگر را در سازه های ذهنیتی و نظامات غرب در انداخته است.

امام جمعه شهر پاتاوه یادآور شد: امروزه در حالی که رژیم جعلی صهیونیست در صدد بود روز دوم عملیات، حمله زمینی را علیه نوار غزه آغاز کند، اما اکنون این رژیم پس از گذشت۲۰ روز هنوز در تحیر و تردید است.

وی به علت و بیان چند نکته هراس آمریکا و اردوگاه غربی و منطقه‌ای او از چشم انداز آینده  جنگ، ادامه داد: گروه‌های مقاومتی در لبنان، سوریه، عراق و یمن با گروه‌های فلسطینی در مسیر جنگ کنونی علیه رژیم جعلی متحد هستند.

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه تمامی پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه چندین بار با حمله موشکی شدید، مورد هدف قرار گرفتند، ادامه داد: خسارت‌هایی که قرار است در خلال جنگ با نیروهای فلسطینی و حامیان آنها به اسرائیل وارد شود، دیر یا زود به کشورهای غربی از دریای مدیترانه تا سواحل شرقی دریای خزر وارد می‌شود.

امام جمعه شهر پاتاوه بیان کرد: همچنین صهیونیست‌ها تلاش دارند تا این موضوع را به اشغالگران القاء کنند که نیروهای مقاومتی فلسطینی که با اسرائیل در جنگ هستند، نیروهای تروریستی بوده که با مسیحیت غرب هم مشکل دارند.

وی خاطرنشان کرد: افکار عمومی مردم جهان علیه صهیونیست‌ها بوده و مسلمان و غیر مسلمان نسبت به قتل عام مردم بی‌گناه فلسطین به شدت عصبانی هستند.

حجت الاسلام سیادت افزود: مجموع عوامل مزبور موجب شده تا آمریکا و اروپا به طور جدی‌تر به آینده فکر کنند، زیرا آنها در مخمصه‌ای سخت گرفتار آمدند.

امام جمعه شهر پاتاوه گفت: با وجود شهادت بیش از هفت هزار و  ۲۵۰انسان بی‌گناه بیش از ۱۸هزار مجروح در فلسطین، مقاومت، صبر و شجاعت آنها روز به روز علیه رژیم کودک کش بیشتر می‌شود.

کد خبر 1730627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha