انسان با تقوا و معرفت به اهداف خود می رسد

آیت الله العظمی مظاهری با اشاره به تسخیر دنیا برای انسان گفت: انسان با تقوا و معرفت با لطف حضرت حق به اهداف و آرزوهای خود می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق هفتگی مجازی به جایگاه انسان از منظر قرآن پرداخت و اظهارداشت: انسان اشرف مخلوقات و خلیفه الهی در زمین است و جایگاه او به حدی تعریف شده که همه امور در اختیارش قرار می گیرد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: رام شدن حیوانات و تسخیر دنیا برای انسان نشان از اهمیت و جایگاه او در نظام خلقت است اما بر اساس قرآن این انسان به وسیله تقوا قادر به کسب جایگاه بلند برای خود خواهد بود و می توانند به خلیفه الهی برسد.

وی ادامه داد: توجه به دستورات پروردگار و پیروی از پیامبر و ائمه معصومین(ع) به قدری در زندگی اثر می گذارد که به جایگاه های بلندی خواهد رسید.

آیت الله مظاهری با بیان اینکه انسان ها با تقوا و معرفت به خواسته های خود می رسند، تصریح کرد: امید به قدرت بی انتهای پروردگار باعث خروج از مشکلات و دستیابی به اهداف می شود.

وی با اشاره به فرمایش امیرالمومنین(ع) که می فرماید «به چیزی که امید نداری، امیدوارتر از چیزی باش که به آن امید داری» گفت: چطور ساحران در پی تخت و جایگاه، به موسی و ملکه سبا به حضرت سلیمان ایمان آوردند که این مثال ها نمونه ای از اهمیت امیدواری می باشد.

مرجع تقلید عالم تشیع ادامه داد: باید زشتی ها را از خود دور کنیم و به سمت و سوی اهداف واقعی پیش برویم به مقام عالی خواهیم رسید.

به گفته وی، انسان با کسب معرفت و یافتن جایگاه واقعی قادر به استفاده از همه ظرفیت ها و آفریده ها خواهد بود و همه موجودات و نظام آفرینی در خدمت او قرار می گیرند.

کد خبر 1730658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha