شرکت بیش از ۵هزار کمیته امدادی در مسابقه قرآنی باران وحی

افشارنیا گفت: مسابقه قرآنی باران وحی کمیته امداد خراسان رضوی، امسال با شرکت ۵۱۲۱ نفر در ۱۵ رشته برگزار گردید که نشان از رشد قابل توجه در شرکت در این مسابقه قرآنی دارد.

محمد افشارنیا در گفتگو با شبستان بیان کرد: امسال ششمین دوره مسابقات قرآن با عنوان(باران وحی‌) مبتنی بر آموزه های قرآنی ومعارف دینی از ابتدای تیر ماه اجراشد.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی ره خراسان رضوی گفت: این دوره از مسابقات در ۱۵ رشته در سه سبد آوایی، مفاهیم و هنری به صورت استانی برگزار شد که سبد آوایی شامل رشته های تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی، حفظ تخصصی، صحیح خوانی، اذان، دعاخوانی، مداحی و صحت قرائت نماز؛ سبد مفاهیم شامل رشته های فهم قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه و سبد هنری شامل رشته های نقاشی، خوشنویسی و قصه گویی بود.

وی با بیان اینکه ششمین دوره مسابقات قرآنی باران وحی در سه گروه سنی ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می شود، افزود: شرکت کنندگان از ابتدای تیرماه تا ۱۵ مرداد، آثار خود را ارسال و از ۱۵ مهرماه تا ۵ آبان ماه داوری آثار به اتمام می رسد.

افشارنیا خاطرنشان کرد: داوران برجسته قرآنی کشوری و بین المللی  داوری مسابقات استانی قرآنی باران وحی را برعهده دارند و در هر رشته سه نفر به عنوان نفرات برتر به مسابقات کشوری راه پیدا خواهند کرد.

افشارنیا بیان کرد: در سال گذشته این دوره از مسابقات در ۹ رشته برگزار گردید که ۷۱۳ نفر از مددجویان استان شرکت کردند و امسال با افزوده شدن ۶ رشته، ۵۱۲۱ نفر شرکت کردند که نشان از استقبال مددجویان از این مسابقات دارد.

وی توانمندسازی قرآن آموزان جامعه هدف، انس و ارتقای دانش قرآنی مخاطبین و ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس به واسطه رقابت سالم در مسابقات از اهداف اجرای این جشنواره عنوان کرد.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی ره خراسان رضوی در پایان گفت: از برگزیدگان مسابقات قرآنی باران وحی، به عنوان مربی قرآن در کلاس های آموزش قرآن بهره گیری خواهد شد و اگر نیاز به کلاس تخصصی داشته باشند هزینه ها توسط کمیته امداد پرداخت می شوند.

پایان پیام/

کد خبر 1730696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha