اطاعت پذیری پیش نیاز پایداری نظم در نیروهای مسلح است

حجازی با بیان اینکه در دنیای نظامی‌گری و مخصوصا سربازی، انضباط و حفظ نظم، از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: اطاعت پذیری ازمافوق، لازمه پایداری نظم در نیروهای مسلح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سیدابراهیم حجازی- دادستان نظامی استان مازندران در دوره آموزشی آگاه سازی حقوقی و قضایی ویژه سربازان آموزشی پادگان شهید قاسمیان شیرگاه ضمن مقدس خواندن خدمت سربازی اظهار کرد: این مدت که در کنار دیگر هم سن و سال های خود مشغول خدمت به کشور هستید، فرصت را غنیمت شمرده و خود را برای اینکه فردی موفق و تاثیر گذار در زندگی باشید، آماده کنید.  

اطاعت پذیری پیش نیاز پایداری نظم در نیروهای مسلح است

وی گفت: در دنیای نظامی‌گری و مخصوصا سربازی، انضباط و حفظ نظم، از اهمیت زیادی برخوردار است که کوچک ترین رفتار مخّل آن، قابل تحمل نیست، زیرا مسئله نظم در نیروهای مسلح، رکنی اساسی و بنیادی محسوب می‌شود که نمی‌توان اختلال آن را پذیرفت.  

رئیس دادسرای نظامی استان مازندران ضمن مهم شمردن مسئله اطاعت پذیری از مافوق افزود: از موجبات تحقق نظم، لزوم اطاعت‌پذیری در اجرای فرمان‌ها یا به‌ عبارت دیگر امتثال اوامر قانونی آمر صالح است، و قانون گذار با تعیین مجازات برای آن  ضمانت اجرا مقرر کرده است.

حجازی در خصوص برخی جرائمی که همیشه سربازان را تهدید می‌کند مطالبی را تشریح و میزان مجازات آن‌را بیان کرد.

کد خبر 1730774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha