صنایع استان مرکزی ظرفیت اتصال به اقتصاد دریا محور را دارد

مخلص الائمه گفت: مجموعه صنایع استان در جای جای شهرستان‌ها این ظرفیت را دارند که به اقتصاد دریا محور متصل شوند. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، امروز (۶آبان) در بازدید از شرکت ماشین سازی اراک که با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی انجام شد، با بیان اینکه امروز از ظرفیت‌های بزرگ صنعتی شهر اراک بازدید شد، ادامه داد: مجموعه صنایع استان در جای جای شهرستان‌ها این ظرفیت را دارند که به اقتصاد دریا و اقتصاد دریا محور متصل شوند. 


استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه این سفر و سفر پیشین نیروهای دلاور دریایی در استان مرکزی و بازدیدی که صنعتگران استان از سواحل مکران داشتند قطعا در توسعه اقتصاد دریا محور نقش بسزایی دارد، افزود: امید است بتوانیم ظرفیت‌های استان مرکزی را در اجرای دستور و راهبرد مقام معظم رهبری در خدمت اقتصاد دریا محور قرار دهیم. 

مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک نیز با اشاره به اینکه شرکت ماشین سازی اراک در دوران دفاع مقدس یکی از شرکت‌های فعال در حوزه صنایع دفاعی کشور بوده است، گفت: شرکت ۴۴ شهید، ۵۰۰ رزمنده و ۱۴ آزاده در دوران جنگ تحمیلی تقدیم نظام و انقلاب کرده است.


رضا سرائی افزود: در دورانی که جمعیت اراک یک دوم شهر کنونی بود ماشین سازی اراک بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر شاغل داشته در حالی که اکنون حدود ۲ هزار نفر جمعیت شاغل دارد، ظرفیت صنعتی شرکت دانش بنیان و صنعت ساز ماشین سازی ظرفیت عظیمی است که می‌توان در اختیار کشور و در راستای توسعه اقتصاد کشور به کار گرفته شود. 


وی با اشاره به اینکه شرکت یک سرمایه ملی است که باید وظیفه ذاتی خود را در توسعه صنعتی کشور ایفا کند، اظهار داشت: شرکت ماشین سازی قادر است هر تجهیز صنعتی را طراحی، ساخت و راه اندازی کند.

 این مقام مسئول با بیان اینکه بسیاری از تجهیزاتی که امروز بخش‌های خصوصی تولید می‌کنند برای نخستین بار در شرکت ماشین سازی طراحی و مهندسی تولید شده است، گفت: این شرکت دارای ۵ گروه صنعتی داخلی و ۵ گروه صنعتی خارجی است.

سرائی اظهار کرد: یکی از شرکت‌های ماشین سازی در اهواز مستقر است و دارای سه شرکت دانش بنیان ماشین سازی است که در سال‌های اخیر فعالیت‌هایی را در مسیر توسعه کشور دنبال کرده است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه ساخت تجهیزات فرایندی پتروشیمی‌های کشور در دستور کار قرار داشت و امسال ۱۲ تجهیز فرایند پتروشیمی تولید شده است، ادامه داد: شاید در سه دهه آینده کشور توان سرمایه گذاری چنین شرکتی را نداشته باشد بنابراین باید این طرفیت مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 1730821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha