روزانه ۲۰۰ دانش آموز در فعالیت های مسجدکاظم بیک بابل شرکت می کنند

عروجی از حضور ۲۰۰ دانش آموز در مقاطع مختلف سنی در فعالیت مسجدکاظم بیک بابل از جمله نماز جماعت خبر داد و گفت: حضور و آموزش خانواده‌ها به عنوان یک ضلع مهم نظام تعلیم و تربیت در فعالیت های کانون فرهنگی هنری اسوه این مسجد شهری دیده شده است.

حسن عروجی- مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری اسوه مسجد کاظم بیک بابل و رتبه برتر رواق دانش چهارمین رویداد ملی فهما در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران با بیان اینکه این کانون یک مجموعه فرهنگی، هنری و تربیتی است، اظهار کرد: اعضای این کانون شهری  با استفاده ازظرفیت نیروهای متخصص و متعهد که نقش راهبری را در کانون دارند وظیفه زمینه‌سازی برای حضور قشر کودک، نوجوان و جوان را در مسجد عهده دارند.

وی با بیان اینکه نخبه پروری و جذب کودک، نوجوان و جوان به مدرسه و مسجد رویکرد اصلی فعالیت های کانون اسوه می باشد، گفت: تقویت مثلث مدرسه، منزل و مسجد با قوت مورد توجه فعالان فرهنگی مسجد کاظم بیک بابل است.

عروجی به پلمب ۱۲ مرکز پیش دبستانی بهاییت در شهرستان بابل اشاره کرد و افزود: فعالیت این مدارس شدت انگیزه فعالیت دشمن در عرصه تعلیم و تربیت را نشان میدهد و باتوجه به مشکلات عدیده آموزش و پرورش مسجد باید این خلا را پر کند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حوزه مسجد و مدرسه و پیوند این دو مجموعه فرهنگی، تربیتی و دینی، بیان کرد: متاسفانه کانون های فرهنگی هنری فعالیت‌های خود را صرف یک سری اقدامات روتین کرده اند اما بچه‌های انقلابی دغدغه مند باید منویات رهبری را پیگیری کنند و کانون فرهنگی هنری هم باید حلقه مفقوده بین مسجد و مدرسه باشد.

عروجی که به عنوان کانون برتر در سیزدهمین همایش ملی نخبگان کشور معرفی و از سوی رئیس جمهوری ایران اسلامی مورد تجلیل قرار گرفت، خطاب به فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: بچه های مسجد به داد کودکان، نوجوانان و مدارس برسند تا اوقات فراغتشان در کانون پر شود همچنین برنامه‌ها باید متناسب با نیازهای کودکان و نوجوانان باشد.

وی از وجود پژوهشکده در نزدیکی کانون بهنام موسسه اشراق خبر داد و افزود: متناسب سازی و محتواسازی در این مرکز انجام می شود تا اینکه تربیت علوی و فاطمی برای کودکان و نوجوانان محقق شود و رسانه میتواند در معرفی این مدل کمک کننده باشد.

عروجی بیان کرد: این پژوهشکده با برنامه‌های متنوع و در راستای اهداف تربیت انقلابی و اسلامی در حال فعالیت است و خروجی های نورانی در عرصه‌های علمی و غیرعلمی دارد که باید معرفی شود.

وی گفت: مهمترین نقش در این برنامه‌ها را امام جماعت به‌عنوان رکن رکین مسجد دارد، نمیشود بدون نقش امام جماعت این کارها انجام شود امام جماعت محور مساجد هستند.

عروجی با تاکید براینکه گسترش الگوی پیوند مسجدو مدرسه باید مورد توجه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد، ادامه داد: معتقدم کانون فرهنگی هنری باید به عنوان حلقه وصل مسجد و مدرسه نقش مهم خود را ایفا کند، بچه های انقلابی و دغدغه مند در مساجد باید مدارس را اداره کنند و این یکی از رسالت‌های وجود این کانون‌هاست.

وی با اشاره به برنامه‌های مهم در دست اقدام کانون فرهنگی هنری اسوه، بیان کرد: ما با خیل عظیمی از نوجوان، کودک و جوان در بخش دختران و پسران مواجه هستیم و متاسفانه به لحاظ نیروی انسانی با کمبود مواجه هستیم که به گسترش این فعالیت ها در این مسجد و مساجد هم‌جوار و معرفی آن به مساجد کشور و تبلیغ و روشن کردن این طرح بیانجامد.

عروجیبا اشاره به اینکه مدل کاربردی کانون اسوه قابل گسترش و الگوپذیری برای همه دغدغه‌مندان به تربیت نسل فعلی است، یاد آورشد: حضور و آموزش خانواده‌ها به عنوان یک ضلع مهم نظام تعلیم و تربیت در این طرح دیده شده است.

کد خبر 1730885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha