اعلام برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در کرمان/ افزایش مدارس مجری طرح  پیوند مسجد، مدرسه و خانه

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان با اعلام برنامه های هفته بسیج دانش آموزی از افزایش مدارس مجری طرح پیوند مسجد مدرسه و خانه خبر داد و بر اهمیت شکل گیری این زنجیره تربیتی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ عبدالرضا روزخوش، یکشنبه(۷ آبان) در نشست خبری با اعلام برنامه های هفته بسیج دانش آموزی با شعار «نظم نوین جهانی با نسل آرمانی» از برگزاری پویش ملی «حقوق منهای بشر مساوی آمریکا» و برگزاری یادواره های دانش آموزی خبر داد و افزود: استان کرمان بیش از هزار و 400 نفر شهید دانش آموز دارد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان زنگ گفتگو در مدارس با هدف رفع ابهام و شبهات دانش آموزان، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در همه شهرستان ها با راه اندازی کاروان های بازدید دانش آموزی از کارخانجات و شرکت های علمی و نوآوری، سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه هفته جاری توسط دانش آموزان منتخب از جمله برنامه های هفته بسجی دانش آموزی است.

وی از پویش ملی فریاد عروسک ها خبر داد و گفت: این برنامه توسط دختران دانش آموز ابتدایی به صورت نمادین برای محکومیت جنایات اسرائیل و حس همدردی با کودکان غزه برگزار و عروسک ها را به کودکان و دختران غزه اهدا می کنند.

روز خوش برنامه های بعدی را چفیه های بهشتی، افتتاحیه واحدهای بسیج دانش آموزی در مدارس غیرانتفاعی در سراسر استان، دیدار دانش آموزان منتخب با ائمه جمعه و مسئولین شهرستان ها، توزیع کمک های مومنانه لوازم التحریر به دانش آموزان کم بضاعت فهرست کرد و گفت: مهمترین برنامه اعزام بیش از پنج هزار نفر از دانش آموزان به اردوهای راهیان نور است که بسیار علاقه مند به حضور هستند.

وی به برگزاری اردوهای جهادی عمران مدارس در طرح شهید عجمیان با هدف مسئولیت دادن به خود دانش آموزان وبرگزاری چهار دوره «آوینی های نسل چهارم» آموزش تولید محتوای توانمندسازی مسئولین فضای مجازی شهرستان ها اشاره و بیان کرد: در استمرار حمایت از طرح های علمی دانش آموزی، امسال از ۱۱۰ هزار نفر حمایت می شود.

روز خوش همچنین به لیگ علمی بین المللی « پایا» اشاره کرد و افزود: دو تیم از کرمان به مرحله نیم نهایی راه یافتند تا با دیگر تیم های کشور رقابت کنند.

وی ادامه داد: دوره یاوران ولایت با هدف کادر پروری در مدارس استان و شرکت بیش از ۷۰۰ نفر از دختران و پسران دانش آموز استان در این طرح برگزار شد.

این مسئول اظهار کرد: بیش از ۳۲۳ مدرسه در قالب سه برنامه تربیتی به دنبال تحقق زنجیره تربیتی مدرسه، مسجد و خانه است که قصد داریم آن را به ۴۲۶ مدرسه افزایش بدهیم و در حال حاضر۸۰۲ مربی بسیجی در این طرح حضور دارند.

وی در پایان از فعالیت بیش از دو هزار واحد بسیج دانش آموزی در مدارس استان خبر داد که 150 عنوان برنامه به آنها ابلاغ شده است.

کد خبر 1730922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha