تجهیز مساجد و مدارس برای ارتقاء سرانه‌های ورزشی در حاشیه شهر مشهد

شهردار منطقه سه مشهد از طرح ویژه مدیریت شهری برای تجهیز مساجد و مدارس برای ارتقاء سرانه ورزشی در سطح محلات مناطق کم برخوردار خبر داد. 

سید علی حسینی ملک آباد در گفتگو با شبستان اظهار کرد: مسجدمحوری یکی از رویکردهای مدیریت شهری در دوره جدید است که این توجه در همه ابعاد و زوایا در دستور کار قرار گرفته است. 
وی افزود:  ۱۸۳ مسجد و حسینیه در سطح منطقه سه وجود دارند که تعداد ۶۰ مسجد تحت پوشش شهرداری قرار گرفته‌اند و مقرر است که این مساجد در فاز اول با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال به امکانات ورزشی مجهز شوند.
شهردار منطقه سه با بیان اینکه تلاش داریم از فضاهای موجود در مساجد و مدارس برای ایجاد فضای ورزشی جهت بهره‌برداری اهالی محله استفاده کنیم تاکید کرد: در حوزه افزایش ظرفیت های ورزشی بیشتر موضوع سمت حیاط مدارس و طبقات مساجدی‌ست که این قابلیت را داشته باشند. 
وی ادامه داد: در خصوص طرح کمک به مساجد همه مناطق شهری این موضوع رو در دستورکار دارند ، اما طرح کمک و تجهیز ورزشی حیاط مدارس و مساجد را ما در منطقه سه بصورت پایلوت انجام خواهیم داد. 
حسینی با تشکر از همراهی خوب ناحیه ۱ آموزش و پرورش عنوان کرد: در این طرح که دوست دارم آن را "سه میم" یعنی همکاری مسجد و مدرسه و محله نامگذاری کنم، اگر فضای مدارس در اختیار شهرداری قرار بگیرد سرانه ورزشی مناطق کم برخوردار خیلی بالا خواهد رفت. همین فضا در بعضی از مساجد هم وجود دارد.
وی در توضیح نوع امکانات و تجهیزات استفاده شده برای این طرح گفت: برای زمین های باز روشنایی و امکانات اولیه ورزشی را فراهم خواهیم کرد و در بلند مدت هم برنامه داریم با توافق نامه‌هایی که منعقد می‌شود بحث ایجاد چمن مصنوعی را داشته باشیم.
شهردار منطقه سه افزود: در مساجد هم تجهیزاتی همچون کف پوش و تاتامی و میز پینگ پنگ و ... برای بهره برداری ورزشکاران و اهالی محل در نظر گرفته است. 
پایان پیام/

کد خبر 1731015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha