حمایت از ۲۵ خانواده دارای فرزند چندقلو در خراسان جنوبی

شرفی گفت: خانواده های دارای فرزندان سه قلو و بیشتر در کلیه دهک‌های درآمدی می توانند از خدمات حمایتی و توانمندسازی سازمان بهره مند شوند و در حال حاضر ۲۵ خانواده در استان دارای سه قلو و بیشتر حمایت می شوند.

حسن شرفی-مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: خانواده های دارای فرزندان سه قلو و بیشتر در کلیه دهک‌های درآمدی می توانند از خدمات حمایتی و توانمندسازی سازمان بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ خانواده در استان دارای سه قلو و بیشتر حمایت می شوند، افزود: بیشترین حمایت طلبی در شهرستان بیرجند با 10 خانواده در حال حاضر است و ماهانه ۲ میلیون و چهارصد هزار تومان مستمری به هر یک از این خانواده ها پرداخت می شود.

شرفی در خصوص سایر خدمات ارائه شده به خانوارهای دارای سه قلو و بیشتر گفت: ارائه خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی، خدمات مشاوره تغذیه ای، بهداشتی و تامین مکمل های غذایی و آموزش مهارت‌های زندگی از جمله این نوع خدمات است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در صورتی که سرپرست خانواده بیکار و فاقد شغل باشد بحث آموزش آماده سازی شغلی را ارائه خواهیم کرد و پرداخت بلاعوض سرمایه کار و معرفی جهت اشتغال نیز اجرا می شود.

وی ادامه داد: از خدمات ارائه شده دیگر نیز می توان به معرفی جهت دریافت دفترچه بیمه سلامت ایرانیان به صورت رایگان، معرفی جهت دریافت تسهیلات بانکی در زمینه اشتغال و کمک به تامین مسکن خانواده های دارای فرزندان چندقلوی فاقد مسکن از طریق کمک های بلاعوض سازمان بهزیستی، تسهیلات بانکی و معرفی به نهادهای ذیربط درزمینه تامین مسکن اشاره کرد.

شرفی با بیان اینکه تامین بخشی از هزینه های درمانی خانواده های دارای فرزندان چندقلو نیز در دست اجرا قرار دارد،گفت: جهت بهره مندی از این مزایا، متقاضیان می توانند درخواست خود را به بهزیستی شهرستان ارائه دهند و از مستمری ماهیانه و سایر مشوق های حمایتی بهره مند شوند.

کد خبر 1731093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha