رزمایش توزیع قریب به ۶۰۰ سری جهیزیه در کرمان با هدف کمک به ازدواج آسان

رزمایش توزیع قریب به ۶۰۰ سری جهیزیه تهیه شده از کالاهای ایرانی با حضور فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران و رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور و مسئولین استانی انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ ناصر عسکری نژاد، دوشنبه(۸ آبان) در رزمایش توزیع ۵۸۰ سری جهیزیه با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی سپاه گفت: این 580 سری جهیزیه را شامل 5 قلم کالای اساسی به ارزش هر سری 35 میلیون تومان دانست.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۵۵۳  سری جهیزیه توسط کمیته امداد استان کرمان به زوج های نیازمند تحت حمایت اهدا شده است.

وی با افزودن اینکه سال گذشته نیز چهار هزار و ۶۰۰ سری جهیزیه توسط این نهاد به زوج های نیازمند استان اهداء شده، تصریح کرد: سال گذشته ۶ هزار و ۲۰۰ سری لوازم ضروری منزل و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز دو هزار و ۶۰۰ سری لوازم ضروری منزل بین خانواده های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان توزیع شده است.
 

این مسئول از ساخت ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی طبق تفاهم نامه منعقد شده بین کمیته امداد و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران خبر داد.

سردار محمدعلی نظری هم در این مراسم اظهار کرد: ۲۸۰ سری جهیزیه قبلاً توزیع شده و در هفته بسیج ‌و مقاومت هم انجام خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ساخت مسکن برای محرومین را از دیگر عرصه‌های مشترک همکاری با کمیته امداد عنوان و بیان کرد: ساخت ۸۴۰ مسکن از سال گذشته آغاز شده که تاکنون ۱۱۰ باب به بهره‌برداری رسیده است‌.

وی در ادامه سخنانش آبرسانی به ۵۲۰ روستا و برخورداری ۲۰۰ هزار نفر از آب شُرب سالم، فعالیت‌های عرصه بهداشتی و سلامت مردم توسط گروه های جهادی طرح شهید رهنمون، اشتغال و ساخت مدرسه، اصلاح راه های روستایی، احداث مسجد، خانه عالم و... را از جمله فعالیت‌های انجام شده در قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام سپاه فهرست کرد.

سردار نظری با بیان اینکه این قرارگاه آبرسانی به ۶۶۹ روستا را در دستور کار دارد؛ ابرازامیدواری کرد: تا پایلن سال جاری ۴۰۳ روستا آبرسانی شود.

سردار ضیاءالدین حزنی، فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم با بیان اینکه سپاه از روز اول در ازدواج آسان نقش ایفا کرده است؛ از تهیه و توزیع چهار هزار و ۸۶۴ سری جهیزیه فقط توسط این نهاد خبر داد.

وی خرید لوازم خانگی سبدهای جهیزیه از کارخانجات ایران را کمک به کارگر ایرانی و رونق اشتغال دانست.
 

کد خبر 1731129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha