وقت آن است که با سیادت در غرب آسیا زمینه ظهور را فراهم کنیم

دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: وقتش است که ما در غرب آسیا محور باشیم و سیادت این قطعه زمین را داشته باشیم و شرایط را برای آمدن امام زمان(عج) فراهم و در این مسیر فعالیت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، همایش سراسری مداحان کشور به همت بسیج مداحان با حضور ۸۰۰ مداح، امروز (دوشنبه، ۸ آبان) با هدف تبادل نظر و بحث پیرامون موضوع جهاد تبیین برگزار شد.

در این همایش که در محل سالن ۵ آذر سازمان بسیج برگزار شد، سردار سرلشکر «حسین سلامی»، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «غلامرضا سلیمانی»، رئیس سازمان بسیج، حجت الاسلام «عبدالله حاجی صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ «علی انسانی» مداح؛ «سید قاسم قریشی» معاون سازمان بسیج؛ «سید مجتبی ابطحی»، دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی و سپاه پاسداران برگزار شد.

سید مجتبی ابطحی در این همایش با بیان اینکه در حساس ترین روزهای عمر انقلاب اسلامی هستیم، گفت: عظمت این مرحله برای من بسیار بیش از حد تصور است، جهان در حال تغییر است، در سال ۱۹۴۵ بعد از جنگ جهانی دوم پیروزی های جنگ در کاخ سعدآباد جمع شدند و جهان را بین خود تقسیم کردند، هیچ کسی سوال نکرد که سهم جهان اسلام و سهم ایران چیست؟ سازمانی چون یونسکو را ایجاد کردند، ۵۹ سازمان ذیل سازمان ملل تشکیل دادند و جهان را تقسیم کردند، امروز جهان به همان نقطه برگشته است.

دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین ادامه داد: مقام معظم رهبری سال ها قبل برای اولین بار در سال ۱۳۷۳ بحث تغییر جهان، و چند سال قبل ماجرای افول دنیا و تغییر را مطرح کردند، اشاره رهبری به جهان جدید بود، در دوره ای که به برکت خون سردار سلیمانی ما توانسته بودیم که مقاومت را شکل دهیم. این اهمیت دارد که سهم ما از جهان جدید چیست، داستان شهادت حضرت زهرا(س) و اشک و داغ و اعتراضاتی را که پایانی نداشت، باید بررسی کنیم. همه می‌دانیم که حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر(ص) به مدت ۷۵ تا ۹۵ شب جهاد تبیین می کرد، احتجاج می‌کرد و جلو منزل انصار و مهاجرین و سایرین می رفت. این جریان به طرق مختلف در تاریخ اسلام ادامه یافت.

وی در مورد جریان فلسطین، نبرد در کرانه باختری، اشارات و روشنگری های مقام معظم رهبری افزود: خیلی ها در این چند سال گفتند چرا حماس وارد نمی‌شود؟ در نبردی که چندماه قبل انجام شد گروه جهاد اسلامی در وارد میدان شد، آنجا ۱۱ ژنرال اسرائیلی با همه امکانات وارد شدند اما ۵۰۰ متر نتوانستند، جلو بروند. این حاصل تربیت فرزندان امامین انقلاب بود.

سردار ابطحی تصریح کرد: در باریکه غزه، رزمندگان فلسطینی وارد میدان شدند، در شرایطی که حتی ورود کیسه های سیمان زیر نظر کامل اسرائیلی ها است این جریان اتفاق افتاد. در شرایطی که نتانیاهو تصور می‌کرد که فقط ما مقابلش هستیم، یک نقشه دفاعی در جای جای غزه و ذیل یک تونل در حال شکل گیری بود.

وی تصریح کرد: من همان روز هفتم اکتبر گفتم که اسرائیل تمام شد، مردم اش دیگر امیدی ندارند و قطعا خواهند رفت. در این ماجرا ماهیت اسرائیل در حال نابودی و از بین رفتن است. سفرهای پیاپی که مقامات آمریکا و انگلیس به اسرائیل داشتند همه با ناامیدی و یاس بود و حکایت از شکست داشت.

سردار ابطحی تصریح کرد: اولین بار است که رزمندگان اهل سنت تحت امر ولی امر شیعه می جنگند، این امام در یمن، لبنان، در سوریه هم هست، این امام عدالت خواهان جهان است. همه منتظر امامت امام زمان(عج) هستند.

وی با بیان اینکه در دنیا هیچ گفتمانی جز گفتمان استکبار و گفتمان امام خامنه ای نداریم، افزود: امروز امام عدالت خواهان مقام معظم رهبری است.

سردار ابطحی تصریح کرد: سهم ما از این جهان مهدی صاحب زمان(عج) است. امروز دژ و استحکام آنها فرو ریخته است. خبر خوب این است که دشمن دارد از بین می‌رود. حماس برای آتش بس ۱۸ شرط گذاشته است.

وی تأکید کرد: ما از پیروزی میدانی درست استفاده نمی‌کنیم، چه آیت از این اتفاقات بالاتر؟ امروز فرزندانی که از این مکتب درس گرفتند، چنین کردند و وقتش است که ما در غرب آسیا محور باشیم و سیادت این قطعه زمین را داشته باشیم و شرایط را برای آمدن امام زمان (عج) فراهم و در این مسیر فعالیت کنیم.

سردار ابطحی افزود: همه آنچه امروز شاهدیم از برکات و نعمات امامین انقلاب اسلامی است.

کد خبر 1731150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha