دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی

سرپرست حجاج ایرانی مهمترین دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی را عبور حماس از موانع بسیار پیچیده صهیونیست‌ها، نشان دادن رشد و فرهیختگی حماس گرفتار در همه تحریم ها در انجام ماموریت، انتخاب زمان و مکان ، نوع عملیات و تاب آوری در برابر رژیم تا بن دندان مسلح اشغالگر دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین «سید عبدالفتاح نواب» در جلسه تواصی به حق در جمع نمازگزاران مجموعه حج و زیارت به تحلیل عملیات کوبنده طوفان الاقصی و درس های آن پرداخت.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به جهان بینی رژیم اشغالگر صهیونیستی و شاخه های صهیونیسم، عمده‌ترین هدف پوششی جنبش صهیونیسم را تشکیل میهنی برای یهودیان عنوان کرد و گفت: تمام این شاخه‌ها در عقیده پایه، یعنی بازگشت یهودیان به فلسطین اشغالی و تشکیل دولت یهودی مشترک اند.


وی ضمن تبیین مبانی ایدئولوژی فکری رژیم صهیونیستی، در پاسخ به این سوال که آیا عملیات طوفان الاقصی کنش یا واکنش بود؟ اظهار داشت: در حالیکه برخی تحلیلگران به  کنش بودن این عملیات اعتقاد دارند ولی ملت فلسطین به خاطر اشغال و ظلم پیوسته چندین دهه به دنبال مسلح شدن و دفاع از خود برآمدند و این اقدام واکنش بود.
حجت الاسلام والمسلمین نواب پیشدستی نیروهای مقاومت فلسطین در مقابله با برنامه رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه ، گسترش هتک حرمت مسجد الاقصی و تصمیم به تخریب آن به بهانه قرار گرفتن معبد سلیمان در زیر مسجد، آوارگی شش میلیون فلسطینی در مخیمات و شهرک های داخل یا خارج از این سرزمین، تنگ تر کردن محاصره و بستن گذرگاهها و افزایش عوارض تردد ، هجوم به 17 مورد تظاهرات در غزه طی سالهای اخیر، جنایات بی رحمانه هفتاد ساله علیه صاحبان سرزمین فلسطین و رفع اشغال و حق دفاع و مقاومت و بیرون راندن اشغالگر توسط صاحبان اصلی سرزمین فلسطین بر اساس قوانین بین الملل را از جمله دلایل واکنش فلسطینی ها عنوان کرد.
سرپرست حجاج ایرانی در ادامه به تحلیل عملیات طوفان الاقصی و پیچیدگی های این عملیات حیرت انگیز پرداخت و گفت: طوفان الاقصی محصول دو سال طراحی و برنامه‌ریزی حماس بوده و طراحان آن تمام ابعاد، احتمالات، واکنش‌های طرف مقابل و همچنین هزینه‌هایی را که باید در قبال آن بپردازند تحلیل و بررسی کرده‌اند.
وی سپس مهمترین دستاوردهای این عملیات را بر شمرد و عبور حماس از موانع بسیار پیچیده صهیونیستها ، نشان دادن رشد و فرهیختگی حماس گرفتار در همه تحریم ها در انجام ماموریت ، انتخاب زمان و  مکان ، نوع عملیات و اقدامات بعدی و تاب آوری در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی را از آن جمله دانست.
سرپرست حجاج ایرانی آسیب پذیری رژیم صهیونیستی و شکست راهبرد بازدارندگی این رژیم، شکست اشراف اطلاعاتی امنیتی صهیونیست ها پس از شکست اُبهت نظامی در جنگ 33 روزه، فروریختن اعتماد ساکنان یهودی از ارتش و رژیم، سرعت گرفتن مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی به دیگر نقاط ، از بین رفتن روند عادی سازی و تجدید نظر کشورهایی که نسبت به برقراری ارتباط با این رژیم اقدام کرده بودند، کشاندن عملیات به داخل مناطق اشغالی، اجرایی کردن سه راهبرد عملیات در زمین رقیب، ضربه محکم و با سرعت و تثبیت مواضع ، باورپذیری امکان نابودی رژیم صهیونیستی  و ابطال قرارداد دالان اقتصادی هند، عربستان، رژیم صهیونیستی و اروپا را از دیگر دستاوردهای این عملیات کوبنده عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان به اشاره به شهادت هزاران فلسطینی در حملات وحشیانه اشغالگران ، روایات مختلف از پیامبر اکرم (ص) را درباره افرادی که در زمره ی شهیدان محسوب می شوند ، یادآور شد و گفت: این روزها این سوال گاه به‌صورت جدّی در میان افکار عمومی و رسانه‌های دنیا مطرح می‌شود که آیا رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی و تمام‌شدن است؟!
وی تصریح کرد: طوفان اصلی برای صهیونیستی ‌ها پس از اعلام آتش‌بس و پایان جنگ است. خصوصاً برای نتانیاهو که شاهد ماجرای سقوط دولت اولمرت و به زندان رفتن وی پس از شکست در جنگ 33 روزه بوده است.

کد خبر 1731225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha