وحدت و انسجام اسلامی از محوری ترین مفاهیم اسلامی است

حجت الاسلام کرمی گفت:وحدت و انسجام اسلامی از محوری ترین مفاهیم اسلامی است که به شکل های مختلف در قرآن کریم بدان تأکید شده است.

حجت الاسلام محمد کرمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به وحدت امت اسلامی و عوامل تقریب مذاهب اسلامی، گفت: تقریب مذاهب اسلامی در عصر کنونی تنها راه احیای اسلام و تشکیل امت واحده اسلامی است که از شعارهای محوری قرآن کریم است.

 امام جماعت مسجد غروی در قصرشیرین افزود: چون تعدّد مذاهب و عدم تفاهم مسلمانان با یکدیگر، به نگاه جهانیان نسبت به چهره حقیقی اسلام خدشه فراوانی وارد کرده است. از این رو با عینیت بخشیدن به شعار تقریب مذاهب که مستلزم وحدت حقیقی بین مسلمانان خواهد بود، سیمای نورانی اسلام به عنوان مکتب عدالت و صلح به جهانیان معرفی خواهد شد.

وی  با اشاره به نمونه از عوال تقریب مذاهب اسلامی، خاطر نشان کرد: وحدت و انسجام اسلامی از محوری ترین مفاهیم اسلامی است که به شکل های مختلف در قرآن کریم بدان تأکید شده است؛ تشکیل مدارس دینی مختلط از پیروان مذاهب متعدد، مانند مذاهب اربعه ومذاهب شیعه (امامیه و زیدیه) و مذهب اباضیه و مذاهب کلامی شیعه و اشعری و معتزلی و ماتریدی و. در هر شهر مثلاً، که پیروان دو سه مذهب وجود داشته باشند همچنین نشریه مشترک ماهانه از سوی دانشمندان مذاهب در هر شهری که پیروان دو یا بیشتر از مذاهب اسلامی وجود دارند.

حجت الاسلام کرمی اظهار کرد: تدوین و طبع نشر احادیث مشترک نبوی که از طریق اهل بیت و از طریق صحابه وارده شده است، که یا متفق اللفظ و المعنی است و یا متفق المعنی می باشد لذا این کتاب، سنگ محکمی به دهن تفرقه اندازان می زند و تدوین جلسات تبلیغی مشترک در اوقات مناسب دینی مانند ماه رمضان، تجلیل از نزول قرآن، میلاد النبی (ص) و امثال اینها که شیعه و سنی بر آنها اجتماع دارند، تشخیص دقیق موارد متفق علیه و مختلف فیه بین طرفین، تا به وسیله اختلاف موهوم و غیر واقعی از هم دور نشویم، اشتراک در غم و شادی پیروان سایر مذاهب که در یک محل زندگانی می کنند و تشکیل شوراهای اخوت اسلامی به منظور تقریب در هر محلی که جمع متنابهی از شیعه و سنی اقامت دارند از عوامل تقریب مذاهب اسلامی است.

امام جماعت مسجد غروی در قصرشیرین در پایان گفت:در این برهه که ملت های مسلمان، در پرتو حرکت بیداری اسلامی به وجود دشمن مشترک و نیات شوم آن پی برده اند لازم است برای خنثی کردن ترفندهای تفرقه افکن دشمنان و ارجاع عظمت اسلام و در رأس آن عظمت معنوی آن فداکاری و مجاهدت کرد و با توحید کلمه به سوی کلمة توحید که مقصد بزرگ الهی وعظیم عقلانی است، راه پیمود.

کد خبر 1731255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha