تاکید بر مسائل اخیر فلسطین به عنوان مهمترین مسئله امروز دنیای اسلام در نایروبی

جمعی از مؤمنان مسلمان در مسجد شیعیان پارکرود برای بزرگداشت میلاد حضرت محمد (ص) با موضوع «پیامبر اکرم (ص) و مسئله فلسطین» گردهم آمدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این رویداد که توسط رایزنی فرهنگی ایران و با همکاری شبکه شیعیان نایروبی برگزار شد، حدود 700 نفراز مسلمان شیعه از اطراف نایروبی و ازجمله شهرهای ناکورو و مومباسا دراین مراسم شرکت نمودند. این برنامه بصورت زنده در کانال های یوتیوب ، شبکه شیعه نایروبی و در تلویزیون مهدی تی وی پخش می شد.

ابتدای این مراسم با تلاوت قرآن کریم و حدیث کساء که روایتی از جایگاه رفیع اهل بیت علیهم السلام بود آغاز شد و با اجراهای مهیج ازدانش آموزان  مدرسه ای در نایروبی و قصیده های گروه همخوانی (روحی زین العابدین) از مومباسا، از جمله "سلام یا مهدی" ازسروده های مشهورایرانی ادامه یافت.

بخش های مهم این مراسم ، سخنرانی های شخصیت های محترمی ازجمله استاد حلیمه علی، شیخ جمعه شوغولی شیخ علی سعید ساموجا  و شیخ سلیم مویگا بود که سخرانان در مورد اهمیت تعالیم پیامبر(ص) و مصائب مردم فلسطین در غزه ارائه نمودند.

ازدیگرسخرانان این مراسم آقای نظری سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران بود که ایشان  با پرداختن به آموزه های بشردوستانه مندرج در قرآن کریم و سیره خیرخواه پیامبر اکرم (ص) بر اصول انسانیت، محبت، احترام و دفاع پرشور از حقوق بشر که نمونه آن را فقط در تعالیم پیامبر و عترت آن حضرت (ع) می توان مشاهده کرد، به حضار شرکت کننده درمراسم یادآورشدند.

سرپرست رایزنی فرهنگی با برجسته کردن شخصیت های تاریخی دلسوز وحامی محرومان جهان ، با ادای احترام به امام خمینی (ره) از نقش محوری ایشان در دفاع از حقوق ملت فلسطین تجلیل کردند و به حمایت بی دریغ رهبر فعلی جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) از فلسطین اشاره کردند که به میراث امام خمینی (ره) در دفاع از حقوق مردم مظلوم  فلسطین تا پیروزی نهایی آنها ادامه خواهند داد.

ایشان تأکید نمودند همه مسلمانان باید به پاسداری از معارف قرآن کریم، سیره پیامبر اکرم (ص)، شئونات والای اهل بیت (ع) و میراث رهبرانی چون امام خمینی (ره) و امام خامنه ای که همانا امر به معروف و نهی از منکر و ایستادگی در برابر ظالمان و حمایت از مظلوم است ، عمل نمایند.

در یک اثر قابل توجه از احترام و ارتباط فرهنگی بین دوکشورایران وکنیا، آقای نظری سخنان خود را به زبان سواحیلی به پایان رساندند.

این مراسم با احساس قدرت و اتحاد به پایان رسید، زیرا شرکت کنندگان با تعهدی دوباره به اهداف بشردوستانه و همبستگی با مردم مظلوم فلسطین  پیام قدرتمند این مراسم  مبنی بر پایبندی به اصول صالح و حمایت بی دریغ از عدالت و برابری را دریافت نمودند.

کد خبر 1731273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha