اهداف فرهنگی شهرها از دل مساجد دنبال شود

حجت الاسلام مشرفی گفت: با توجه به گستره جغرافیایی شهرها، اهداف فرهنگی باید از دل مساجد دنبال شود و رابطین فرهنگی شهرداری با رابطین فرهنگی مساجد ارتباط مستمر و برقراری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محسن مشرفی امروز (۹ آبان) در دیدار نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: برای اینکه شهرهای ما به سمت مدینه فاضله حرکت کند نیاز به نظر اندیشمندان اسلامی از حوزه و دانشگاه داریم و بارها در فرمایشات رهبر معظم انقلاب تأکید شده که از ظرفیت این دو نهاد برای نیازهای جامعه استفاده کنیم.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مقالات دانشگاهی و حوزوی که نوشته می‌شود باید به‌گونه‌ای باشد که نیاز شهر را تأمین کند، افزود: جای دارد که فراخوان مقالات و همایش‌های علمی در جهت معرفی آرمان شهر اسلامی انجام و تقویت شود.

وی ادامه داد: اهداف ارزشمند فرهنگی را که شهرداران و شوراهای اسلامی می‌خواهند دنبال کنند با توجه به گستره جغرافیای شهرها، باید از دل مساجد دنبال شود و رابطین فرهنگی شهرداری با رابطین فرهنگی مساجد ارتباط مستمر و برقراری داشته باشند.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه از ظرفیت نرم‌افزارها می‌توان برای مدیریت آسیب‌های شهری استفاده کرد، گفت: تقویت جایگاه مسجد خیلی می‌تواند در برنامه شوراها و شهرداری‌ها قرار بگیرد تا از غربت مساجد کاسته شود.

کد خبر 1731320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha