اولتیماتوم مسلمانان به بایدن؛ آتش بس در غزه نباشد رای هم در کار نخواهد بود

برخی از گروه‌های مسلمان و عرب آمریکایی هشدار داده اند که از کمک‌های مالی و رای‌گیری برای انتخاب مجدد جو بایدن در سال 2024 خودداری می‌کنند، مگر اینکه او گام‌های فوری برای تضمین آتش‌بس غزه بردارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «رویترز»، برخی از گروه‌های مسلمان و عرب آمریکایی هشدار داده اند که از کمک‌های مالی و رای‌گیری برای انتخاب مجدد جو بایدن در سال 2024 خودداری می‌کنند، مگر اینکه او گام‌های فوری برای تضمین آتش‌بس غزه بردارد.

شورای ملی دموکرات مسلمان، که شامل رهبران حزب دموکرات از ایالت‌های دارای رقابت شدید است که می‌توانند در انتخابات تصمیم‌گیری کنند، مانند میشیگان، اوهایو و پنسیلوانیا، از بایدن خواست از نفوذ خود در اسرائیل برای میانجی‌گری آتش‌بس استفاده کند.

رهبران مسلمان در نامه ای سرگشاده با عنوان «اولتیماتوم آتش بس 2023» متعهد شدند که «رای دهندگان مسلمان، عرب و متحدان» را بسیج کنند تا از تایید، حمایت یا رای دادن به هر نامزدی که از حمله اسرائیل علیه مردم فلسطین حمایت می کند، خودداری کنند.

این شورا نوشت: حمایت بی‌قید و شرط دولت شما، شامل بودجه و تسلیحات، نقش مهمی در تداوم خشونتی که باعث تلفات غیرنظامیان می‌شود، ایفا کرده و اعتماد رای‌دهندگانی را که قبلا به شما ایمان داشتند، از بین برده است.

«ایماژ»، یک گروه مدنی مسلمان آمریکایی، اعلام کرده است که نزدیک به 1.1 میلیون مسلمان در انتخابات 2020 رای دادند. نظرسنجی‌های آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که ۶۴ درصد از مسلمانان به بایدن، نماینده دموکرات و ۳۵ درصد به رقیب جمهوری‌خواه او، دونالد ترامپ، رای دادند.

مؤسسه عرب آمریکایی تخمین می زند که 3.7 میلیون آمریکایی ریشه در یک کشور عربی دارند. نتایج نظرسنجی این موسسه که روز سه شنبه منتشر شد نشان می دهد که حمایت از بایدن و دموکرات ها در این گروه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

کاخ سفید برای رسیدگی به نگرانی‌های مطرح شده توسط اعضای جامعه و منصوبان سیاسی در داخل دولت تلاش کرده است. یک مقام کاخ سفید گفت، بایدن پنجشنبه گذشته با تعدادی از رهبران مسلمان دیدار کرد.

«کارین ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید از اظهار نظر در مورد این نظرسنجی خودداری کرد، اما به خبرنگاران گفت که بایدن آگاه است که مسلمانان آمریکایی و تعداد زیادی از حملات ناشی از نفرت را تحمل کرده اند و به دیدگاه های آنها احترام می گذارد.

او گفت که دولت بایدن با اعضای جامعه عرب و مسلمان، همراه با رهبران یهودی، و همچنین منصوبان سیاسی در داخل دولت در مورد نگرانی های مختلف آنها تعامل داشته است و به این تلاش ها ادامه خواهد داد.

بایدن علیه افزایش یهودی ستیزی و اسلام هراسی صحبت کرده است، اما رهبران مسلمان می گویند که جنگ باید پایان یابد.

«جیلانی حسین»، مدیر اجرایی شورای روابط آمریکایی-اسلامی  در مینه سوتا، گفت که هیچ گزینه ای برای رای دادن به بایدن در سال 2024 ندارد مگر اینکه برای پایان دادن به درگیری ها تلاش کند.

او گفت که به عنوان یک فرد صحبت می کند، نه از طرف شورای روابط اسلامی-آمریکایی که از مبارزات سیاسی منع شده است.

جوامع عرب و مسلمان آمریکایی از اینکه بایدن حملات اسرائیل به نوار غزه را پس از حمله 7 اکتبر توسط حماس محکوم نکرده است، ابراز ناامیدی کرده اند.

بایدن گفته است که اسرائیل حق دارد از شهروندان خود دفاع کند اما باید از غیرنظامیان بی گناه فلسطینی در غزه که قربانی درگیری بین اسرائیل و حماس هستند، محافظت کند.

مقامات بهداشتی غزه می گویند که از 7 اکتبر 8525 نفر از جمله 3542 کودک در حملات اسرائیل کشته شده اند.

مقامات سازمان ملل می گویند که بیش از 1.4 میلیون نفر از جمعیت غیرنظامی غزه که حدود 2.3 میلیون نفر است، بی خانمان شده اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت که با توقف حملات به غزه موافقت نخواهد کرد.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی آمریکا گفت: حماس تنها کسی است که در حال حاضر از این شرایط سود می برد.

نماینده رشیده طالب، قانونگذار آمریکایی فلسطینی از میشیگان، روز دوشنبه ویدئویی 90 ثانیه‌ای را در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد و در آن از حمایت بایدن از آنچه او کمپین نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین خواند، انتقاد کرد و افزود: روی رای ما در سال 2024 حساب نکنید.

کد خبر 1731370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha