اهدای ۲۳۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه های خراسان جنوبی

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی با موضوعات مختلف دانشگاهی، علمی، ادبی، تاریخی و... اهدا شده است.

محمود حاجی-مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی-در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح اهدای کتاب از طرح های مردمی جذب کتاب برای کتابخانه های عمومی است.

وی در ادامه گفت: شهروندان می توانند با مشارکت خود بر رونق قفسه های کتابخانه های عمومی محل زندگی خود بیافزایند و سبب ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه شوند. 

حاجی در خصوص میزان اهدای دانایی در خراسان جنوبی طی سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با موضوعات مختلف دانشگاهی، علمی، ادبی، تاریخی و... اهدا شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: عموما کتابخانه های روستایی و شهرهای کوچک نیاز بیشتری به اهدای کتاب دارند و امیدواریم که مردم در اهدای دانایی مشارکت های خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: مردم و خیرین می توانند جهت مشارکت در طرح دانایی با مراجعه به نزدیکترین کتابخانه عمومی محل زندگی خود به اهدای کتاب بپردازند و سنت اهدای کتاب طی سال‌های گذشته و در دوره‌های مختلف در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با عناوین، شعارها و در مقاطع مختلف زمانی برگزار می شود.

حاجی در پایان عنوان کرد: طرح اهدای کتاب یا اهدای دانایی اقدامی موثر برای احیا و تقویت سنت حسنه نذر کتاب یا وقف در گردش کتاب و هدیه دادن کتاب به عنوان یک فعالیت فرهنگی در جامعه است.

کد خبر 1731376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha