توسعه نامتوازن همچنان بزرگترین مشکل استان کرمان است

استاندار کرمان با برشمردن ظرفیت‌های متنوع استان کرمان گفت: با این همه اما توسعه نامتوازن بزرگترین مشکل استان کرمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، چهارشنبه(۱۰ آبان) در نشست فعالان اقتصادی استان با رئیس قوه قضائیه که در محل دادگستری استان در حال برگزاری است؛ با برشمردن ظرفیت‌های استان گفت: سه محصول برجسته صادراتی پسته، خرما و محصولات جالیزی جنوب را داریم.

استاندار کرمان با اشاره به معادن مس و فولاد و کرومیت و... افزود: در مس رتبه پنجم دنیا را داریم و
فولاد استان تنه به فولاد کشور می‌زند.

وی صنعت استان را عموماً معدن‌پایه و ۳۵ درصد اشتغال استان را ناشی از صنعت دانست و ادامه داد: اقلیم متنوع استان نیز مزیت‌هایی دارد و ظرفیت هایی برای اشتغال ایجاد کرده و کشاورزی و گردشگری هم از دیگر ظرفیت‌های استان است.

فداکار خاطرنشان کرد: با این همه اما توسعه نامتوازن بزرگترین مشکل استان کرمان است زیرا تنوع معادن در جنوب بیشتر اما عیار و حجم ذخایر معادن شمال بیشتر است؛ به طور مثال تیتانیوم جنوب منحصربفرد است و ۲۴ ماده معدنی داریم.

وی با تاکید بر اینکه در کارگروه رفع موانع تولید همه تلاش خود را برای حل مشکلات انجام داده و از ظرفیت‌های قانونی برای آن استفاده می‌کنیم؛ در همین رابطه به تشکیل ۱۷ جلسه با ۲۲۶ مصوبه در سال جاری اشاره کرد که ۱۲۳ مصوبه اجرا شده است.

مهدی حسینی‌نژاد، مدیرکل صمت استان کرمان هم طی گزارشی کوتاه گفت: هزار و ۸۱۷ واحد صنعتی داریم که ۳۴۳ واحد مشکل داشتند و ۶۴ درصد واحدها در تامین منابع مالی مشکل دارند.

کد خبر 1731399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha