ثبت نام ۱۱ هزار نفر در طرح جوانی جمعیت خراسان جنوبی

عباس زاده از ثبت نام حدود ۱۱ هزار نفر در طرح جوانی جمعیت در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از این تعداد ۶ هزار نفر واجد شرایط واگذاری زمین شده اند و توانستند مدارک خود را در سامانه مبنی بر اینکه سه یا چهار فرزند ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده امروز (۱۰ آبان) در برنامه رادیوی پرسمان اظهار کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای کشور ضرورت مهم و حیاتی بود و با توجه برا شرایطی که در کشور متصور است این قانون نیاز بود تا به همه مردم در این خصوص هشدار داده شود.


وی با بیان اینکه بدون جمعیت و نیروی انسانی صحبت از توان علمی و سرمایه های مادی و معنوی برای کشور در دستیابی به توسعه و پیشرفت بی معنی است، افزود: جمعیت در حوزه اقتدار ملی و مدیریت اجتماع و جامعه جزو مباحث اساسی و کلیدی است، امروز وقتی صحبت از ایران قوی می کنیم باید بدانیم ایران قوی بدون یک جمعیت پویا، مولد و بالنده معنا ندارد.


وی گفت: خطر کمی جمعیت و پیر شدن جمعیت هویت ما، اصل و ریشه و بنیان ما را هدف می گیرد، بدون جمعیت مولد و پویا، ایران قوی معنا ندارد بنابراین؛ در سال های اخیر مباحث زیادی در خصوص جوانی جمعیت مطرح شد و مجلس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را مصوب کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور با قدرت و به طور جدی در حال اجرا است، شعار «ایران جوان بمان» را همه تکرار می کنند و نیازمند اقدام عملی است.


عباس زاده تصریح کرد: ما باید برای هویت دینی و ملی و برای ساخت ایران قوی آماده شویم، قانون جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن یکی از بخش های مهمی است که به عنوان یکی از مشوق های فرزند آوری مورد نظر دولت سیزدهم قرار گرفت.


به گفته وی، موضوع مسکن موضوع اولویت دار در مدیریت خانواده است و ۴۰ درصد هزینه های سبد خانوار مربوط به هزینه مسکن است چراکه یا باید خانه بخریم و یا باید خانه اجاره و رهن کنیم، وقتی جمعیتی تا نباشد اجتماعی و ایرانی و اگر سرپناه و خانواده ای نباشد خانواده و جمعیتی نیست.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: طرح نهضت ملی مسکن برای رفع دغدغه و تامین نیاز مسکن خانوارهای ایرانی در دولت سیزدهم پیش بینی و در حال اجرا در سراسر کشور است، در کنار این طرح هم قانون جوانی جمعیت هم پیش بینی شد تا برای خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر یک واحد مسکونی و یا زمین تامین شود.


وی با بیان اینکه در چندین نوبت زمین هایی به خانواده های دارای سه فرزند به بالا (فرزند سوم از آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده باشد) در تمامی شهرستان ها واگذار شده است، ادامه داد: به خانواده هایی هم که مسکن دارند زمین تشویقی اهداء می شود و مالکین می توانند این زمین ها را در راستای هزینه های خانواده بفروشند.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر امکان واگذاری زمین در هر دو مرحله در استان وجود ندارد، گفت: منتظر تامین زمین در استان هستیم.


عباس زاده از ثبت نام حدود ۱۱ هزار نفر در طرح جوانی جمعیت در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۶ هزار نفر واجد شرایط واگذاری زمین شده اند و توانستند مدارک خود را در سامانه مبنی بر اینکه سه یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال و آخرین تولد فرزند آبان ماهی سال ۱۴۰۰ را ارائه دهند.


وی ادامه داد: از این ۶ هزار نفر متقاضی به پنج هزار و ۲۷۰ نفر زمین واگذار شده است و مابقی در دستور کار است، عمده عدم واگذاری ها مربوط به شهر بیرجند است و منتظر الحاق اراضی دولت در بیرجند هستیم، اراضی در شورای برنامه ریزی مصوب شده و مشاور در حال برداشت اراضی است و ظرف یک ماه آینده طرح تفکیک آماده و بعد از آن واگذار خواهد شد.


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: عمده الحاقات در اراضی پادگان ۰۴ سابق و در امتداد سایت زعفرانیه خواهد بود.


عباس زاده با بیان اینکه در قانون جوانی جمعیت زمانی که زمین ها واگذار می شود هزینه آماده سازی اراضی به عهده متقاضیان و مردم است و ۴۰ میلیون اولیه پرداختی برای همین مهم است، افزود: به افرادی که سه فرزند دارای مشمول قانون دارند، یک واحد مسکونی واگذار می شود و ربطی به فرم ج قرمز و سبز هم ندارد، این افراد باید هزینه آماده سازی را بنا به قیمت کارشناسی روز که ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان است را از دو سال آینده در قالب یک قسط هشت ساله (ماهانه حدود یک و نیم میلیون تومان) را پرداخت کنند؛ قانون برای خانواده های چهار فرزندی و یا بیشتر این هزینه آماده سازی را معاف کرده است.

وی اضافه کرد: در خصوص واگذاری زمین در همه شهرهای استان محدودیتی برای واگذاری نداریم و به سرعت زمین واگذار خواهد شد. 


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: واگذاری زمین به صورت ویلایی در شهر خوسف هم قبلا به متقاضیان پیشنهاد شده بود، همچنین ظرف دو هفته آینده ظرفیت جدید انبوه سازی را در سایت زعفرانیه برای دو هزار نفر باز خواهد شد.

کد خبر 1731402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha