مردم در انتظار استقلال جنوب کرمان هستند

اصغر ستایی مختاری با اشاره به سفر ریاست جمهوری به شهرستان جیرفت، گفت: رییس جمهوری در این سفر طی اعلام رسمی فرمودند جنوب کرمان به استان مستقلی تبدیل خواهد شد و درخواست داریم این مهم را به ریاست قوه قضاییه برسانید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نماینده ویژه قوه قضاییه و رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با قضات و کارکنان دستگاه قضایی شهرستان جیرفت دیدار و گفتگو کرد.

اصغر ستایی مختاری در این دیدار، گفت: جنوب کرمان بیش از ۹ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و عمده اشتغال مردم جنوب کرمان دامداری و کشاورزی است که این مهم متکی به آب هلیل رود است.

رییس دادگستری جیرفت با بیان اینکه جنوب کرمان دارای پتانسیل ها و ظرفیت های بسیاری است، ابراز کرد: سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در این منطقه ۲۵۰ هزار هکتار است که از این میزان ۸۵ هزار هکتار باغات است و ۳۳ هزار هکتار به تخیلات اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به کشت های گلخانه ای در جنوب کرمان، بیان کرد: در سال زارعی جاری قریب ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در این منطقه تولید شده است و ۶۵ هزار تن خرما صادر شده است و این مهم بیانگر موقعیت و جایگاه جنوب کرمان در تامین محصولات کشاورزی در کشور است.

مختاری خاطرنشان کرد: جنوب کرمان منطقه غنی است و دارای معادن طلا، مس، تیتانیوم، آهن و کروم است که بسیاری از این معادن رو باز هستند و برای فعال شدن این معادن نیاز به کشفیات خاصی نیست.

این مسئول قضایی شهرستان جیرفت با بیان اینکه ظرفیت ها و پتانسیل های جنوب کرمان به کار گرفته نشده است، افزود: متاسفانه مردم ماحصل این ظرفیت ها و پتانسیل ها را احساس نمی کنند.



وی نبود صنایع تبدیلی و عدم فعال بودن برخی از معدن را از مشکلات پیش روی اشتغال برشمرد و عنوان کرد: آن طور که باید و شاید اشتغال ایجاد نشده و برخی از جوانان به شغل های کاذب قاچاق سوخت و مواد مخدر روی آورده اند.

ستایی مختاری با اشاره به سفر ریاست جمهوری به شهرستان جیرفت، گفت: رییس جمهوری در این سفر طی اعلام رسمی فرمودند جنوب کرمان به استان مستقلی تبدیل خواهد شد و درخواست داریم این مهم را به ریاست قوه قضاییه برسانید.

رییس دادگستری جیرفت افزود: خودروهای قاچاق سوخت به مثابه بمب های متحرکی است که در تصادفات جان قاچاقی و مردم را با مخاطره مواجه می کند.

وی با اشاره به وضعیت معیشتی کارکنان و قضات دستگاه قضایی شهرستان جیرفت، خاطرنشان کرد: انتظار هست با توجه به تورم، وضعیت معیشتی کارکنان و قضات با سرعت و کیفیت بیشتری صورت بگیرد.

ستایی مختاری عنوان کرد: یکی از شهرستان های همجوار که ۲۵ کیلومتر با جیرفت فاصله دارد و آب و هوای مشابهی دارد اما از امتیاز بدی آب و هوا و منطقه محروم برخودار می باشد که انتظار است که شهرستان جیرفت نیز از این امتیازات برخوردار شود.

این مقام قضایی شهرستان جیرفت گفت: یکی دیگر از مشکلات دستگاه قضایی شهرستان جیرفت، عدم تناسب نیروهای سازماندهی شده در چارت اداری نسبت به ورودی پرونده ها است که همین امر باعث شده تا گاهی کارکنان در سه شیفت هم کار کنند.

کد خبر 1731507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha