موضوع فلسطین مسئله "مکتبی" است

آیت الله عبادی با بیان اینکه مسئله غزه و فلسطین مسئله حق و باطل، عدل و ظلم و مسئله مکتبی بوده و مربوط به منطقه‌ای خاص نبوده و برای هر انسانی قابل تعقل است، گفت: هر کسی عاشق عدل، حق و نجات بشر بوده باید به این مردم مظلوم کمک کرده و با دشمنان آنها بجنگد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۱۱ آبان) در همایش تجلیل از موکب‌داران و رانندگان اربعین حسینی که در سالن مجتمع غدیر بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که شما به آن موفق شده‌اید دو چهره دارد یکی حُب فی‌الله که اصل دین و بزرگترین سرمایه است و بقیه امور مظاهر حُب هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نماز، روزه، جهاد و کارهای خیر و عشق به اولیاء الله و حضرت اباعبدالله(ع) همه از مظاهر حُب است، ادامه داد: خوش‌بحال شما که این راه را یافتید و این سرمایه بزرگی است.

وی با بیان اینکه چهره دیگر پیام این حرکت موکب‌داران اربعین است، گفت: مسئله اربعین حسینی یک روز بین‌المللی است که پیام بین‌المللی هم دارد.

آیت الله عبادی در ادامه یکی از مظاهر حُب به خدا را عشق به بندگان خدا و خدمت و ایثار نسبت به آنان دانست و افزود: روح تمدن دینی که حقیقت آن در طریق اهل بیت (ع) است دیگر ادعا نیست و شما در تاریخ هم می‌بینید که امام صادق(ع) که پیشوای شیعیان است نصف شب به فقرا کمک می‌کردند و آنچه هم که شما موکب‌داران و کسانی که به صورت میلیونی با شرکت در مراسم اربعین به آن موفق هستید، عشق حسینی است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه روح تمدن بشری در این است که براساس عشق به خدا نسبت به بندگانش عشق بورزد، تصریح کرد: اما ادعای تمدن را از کسانی می‌شنویم که برای آنان بحث تمدن، تدین، انسانیت و حتی حیوان هم مطرح نیست و کارشان انسان‌کشی و دشمنی با خدا، دین خدا و مخلوق خداست.

وی ادامه داد: اینها کارشان تخریب، کشتار و آواره کردن و ایجاد توطئه است و یک لحظه نمی‌گذارند، بشر آرامش داشته باشند بنابراین پیامی که در موکب‌های اربعین اشاعه می‌شود در واقع پیام تمدن اسلامی بوده و صدور انقلاب یعنی اینکه به برکت انقلاب و جهاد در راه خداوند بیداری مردم در سراسر دنیا اتفاق افتاده است.

آیت الله عبادی افزود: این بیداری سند دارد که سند آن نوع تفکر دینی در مکتب اهل بیت و عشق به خداوند و مظاهر اسلامی بوده که زیرساخت آن محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز آنچه توسعه می‌یابد و مردم دنیا را تحت تأثیر قرار داده مکتب اولیاء خداوند است، عنوان کرد: آنچه امروز در غزه مشاهده می‌شود کار هر روزه مستکبران عالم بوده و جنگ‌های جهانی به راه انداخته و خون ملت‌ها را آشامیده‌اند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: پیام عشق موکب‌داران اربعین برای اینکه بشر نجات پیدا کند تمدنی مستند به مکتب انبیاء و راه ائمه (ع) است و شرط اصلی آن پیشوایی ائمه معصوم و نواب بر اساس عدل می‌باشد.

وی تأکید کرد: مسئله غزه و فلسطین، مسئله حق و باطل، عدل و ظلم و مسئله مکتبی بوده و مربوط به منطقه‌ای خاص نبوده و برای هر انسانی قابل تعقل است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه هر کسی عاشق عدل، حق و نجات بشر بوده باید به این مردم مظلوم کمک کرده و با دشمنان آنها بجنگد، افزود: آنچه که به عنوان پیام می‌تواند دنیا را به اداره کند عدالت امام علی (ع) است نه ستمگران تاریخ و بزهکاران.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه این پیام یک پیام برای هوشیاری مردم جهان بوده که به زودی رقم خواهد خورد، اظهار داشت: برای نجات بشر از دست استعمارگران غربی و این غول‌های جهانی باید جهانی فکر کرد و هر نقطه‌ای هم که اهل فساد و ظلم هستند بحث آن نقطه نبوده بلکه بحث جهانی است.

وی در پایان گفت: موکب‌داران، طلایه‌داران تمدن اسلامی و عشق خداوند با همه سختی‌ها و پرچمدار این تمدن هستند.

کد خبر 1731573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha