به وقت مادرانه شهید روح الله عجمیان/ روزی بلند مردم شهر در قامت یک شهید

اعتبار، قدر و منزلت دامن پرمهر پدر و مادر شهید و خانه ای که رنگ و بوی ساده زیستی در آن موج می زد، هر دم تلنگری است از مهدویت از انتظار از دنیایی که روزی از آن پابرهنگان می شود و این روح زمانه به وقت مادرانه شهید روح الله عجمیان است.

خبرگزاری شبستان – البرز: شاید در طول زندگی بارها و بارها برایمان پیش آید که در محفل و مأوایی ما را دعوت کنند. دعوتی که شاید بیش از آنکه یک روزی عظیم باشد یک تلنگر برای تمامی فرصت های زندگی است. مسجد جامع کمالشهر شامگاه ۱۰ آبان میزبان خانوداه شهید روح الله عجمیان و خیل کثیری از عاشقان و شیفتگان مقام شهادت بود. و جز این نیست که انسان میان اشتیاق به الله، اهل بیت(ع) و جهاد قرار دارد.

بیش از ۲۰۰ برنامه آن هم به صورت مردمی گوشه ای برنامه ریزی انجام شده برای گرامیداشت نام و خاطره جوانی است که برای دفاع از امنیت در برابر آشوبگران و اغتشاشگران ایستاد و جان عزیز خود را در طبق اخلاص نهاد. در این میان گذشت زمان یکساله نتوانسته از آن شدت غم و رنج دلدادگان الهی به ویژه پدر و مادر آن شهید را کاهش دهد.

به وقت مادرانه شهید روح الله عجمیان/ روزی بلند مردم شهر در قامت یک شهید

تحولات اخیر جامعه ایران در التهاب بی امان رسانه های استکباری گویای مطالب قابل تأمل بسیاری است. از یک سو رویش قابل توجه قلب های مومن و عاشق به وطن و از سوی دیگر ریزش دلهای نامطمئن. دستاویز قرار دادن مسائل دینی و ایمانی همچون مقوله حجاب و عفاف از یک طرف، حملات بی امان و ناامنی منطقه در جریان بمباران شهر غزه از طرف دیگر؛ همه این ها سرفصلی است از هیاهوی عصری که در آن قرار داریم.

آینده جهان در تمدن نوین اسلامی قرار دارد

آیت الله میرباقری، نماینده مردم البرز در مجلس شورای خبرگان رهبری در جمع مردم طی یکی از سخنرانی های خودشان به تازگی نکته ای را مورد توجه قرار دادن که خالی از یادآوری نیست و آن اینکه رویش ها و ریزش هایی که به سرعت جهان را به سمت دنیایی جدید پیش می برد.

عضو شورای خبرگان رهبری می افزاید: شناخت ویژگی های آینده جهان در تمدن نوین اسلامی، آمادگی برای زیستن در حکومت صالحان را فراهم می کند.

با همه این تفاسیر وقتی خود را در مقابل منزل شهید روح الله عجمیان، آن هم ساعت ۱۰ شب میابی، گویا زمان برای لحظه ای می ایستد. اشک می ریزی. حال دگرگون شده ای که حکایت از یک سال ماتم سرایی برای جوانی است که مردانه ایستاد و بیش از ۱۶ نفر کمر به کشتن او بستند چرا که برای دفاع از ناموس به میدان آمده بود.

به وقت مادرانه شهید روح الله عجمیان/ روزی بلند مردم شهر در قامت یک شهید

مادرِ شکسته دل ولی عاشق و شیدای شهید روح الله عجمیان همراه پدر می رسند. آغوش گرم مادر بی آنکه تو را بشناسد و بداند کیستی، باز می شود. مهر مادری که فرزندی چون روح الله عجمیان را تربیت کرد. هدایت کرد و آن را در اشتیاق به جهاد به منزل شهادت رساند.

بی دفاع شدن هزاران هزار نسل دهه هشتادی و هفتادی را در برابر هجمه های بی امان استکباری به ذهن می آوری. اعتبار، قدر و منزلت دامن پرمهر پدر و مادر شهید و خانه ای که رنگ و بوی ساده زیستی در آن موج می زد، هر دم برایت تلنگری است از مهدویت از انتظار از دنیایی که روزی از آن پابرهنگان می شود.

نهاد جامعه بی اعتبار و بی قدر و منزلت می شود اگر در پس هجمه های متعدد سر خم کند. اگر عقل، گشودگی، آزادی و ارتباط را با تعاریف مکتب استکباری هم عرض کند. در این میدان حق و باطل کدام راه را انتخاب می کنی؟ این سوال و نجواها همواره برایت وجود دارد و حالا با خود می گویی مگر نه این است که اهل بیت(ع) فرمودند که « امر ما از آفتاب روشن تر است».

خطاب به مادر شهید روح الله عجمیان می گویم: « حاج خانم این ساعت شب مهمان ناخوانده شده ایم». قدمتان روی چشم. شام آماده است و ما در خدمتیم.

خانه ای کوچک ولی به وسعت یک دریا مِهر و محبت. می گویم: تعدادمان زیاد است. برای شام نمی مانیم. رئیس ستاد کانون های مساجد کشور برای عرض احترام به همراه رئیس ستاد کانون های مساجد البرز و شهردار کرج و جمعی دیگر هستیم.

مادر شهید راضی می شود که به داخل خانه برود و از مهمان های دیگر پذیرایی کند. چندی نمی گذرد. در دل تاریکی شب که همچنان منتظر مهمانان تهران بودیم، می رسد و می گوید: « بفرمایید. لقمه از گلویمان پایین نمی رود. تشریف بیاورید سر سفره».

همزمان با تعارف چندباره مادر شهید عجمیان، مهمانان تهران می رسند. به استقبال می رویم. خانه دیگری را برای پذیرایی از مردها آماده کرده اند. عطر و بوی غذا فضای حیاط را پر کرده است. مهمان ها درخواست می کنند که آن ها را از صرف شام معذور کنند. ولی گستردگی دل پر از عشق و مهر دریایی خانواده شهید عجمیان این درخواست را رد می کند و سفره پهن می شود.

به همراه مادر شهید به خانه خودشان برمی گردیم. کنار خودشان ما را می نشاند. روی خوش و محبت بی حد و مثال زدنی اش در کنار دیوارهایی که منقش به تصاویر شهید روح الله عجمیان است حالمان را دگرگون می کند. بی اختیار هر از گاه بهانه ای پیدا می شود و در پس اشک ها، لبخند مهربانی جاری.

به وقت مادرانه شهید روح الله عجمیان/ روزی بلند مردم شهر در قامت یک شهید

اندک زمانی از خوردن غذا نمی گذرد. تعدادی از مهمان ها از لرستان آمده اند. سه بانو پشت سر هم مویه کنان با ذکر « حسین» « حسین» « حسین» وارد می شوند. سینه میزنند و در نظمی خاص مقابل تک تک افراد حاضر قرار می گیرند. مادر سریع بلند می شود پشت سر آن ها نفر چهارم می شود و او هم آن ها را همراهی می کند. رسم خاص سینه زنی و مویه برای سید و سالار شهیدان کربلا که آداب اقوام لر ایرانی است.

بدرقه راهمان یاد و ذکر « یاحسین(ع)» می شود. چه دلدادگی بی حدی است اینکه بفهمی پیروی کدامین مکتب هستی. اینکه سردرگم حوادث روزگار انگشت واحیرت برنگیری و راه را از بیراهه ها تشخیص دهی. و امام حسین(ع) راه حق الهی است. مکتب شهادت مکتب عشق و ایمان و تو خود باید بخوانی از این حدیث مجمل.

به وقت مادرانه شهید روح الله عجمیان/ روزی بلند مردم شهر در قامت یک شهید

بدیهی است هر نوع تفکری زائده عادت ها، نگرش ها و منش های ما است. تفکر مسجدی از نگاه حجت الاسلام کمال الدین خداداده، رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و تربیت اسلامی خانواده مهمترین خصوصیتی است که در دیدار با پدر و مادر شهید روح الله عجمیان برمی شمارد.

و در نهایت حس قدرشناسی است که از زبان مسئولان و متولیان نهاد مسجدی خطاب به خانواده معظم شهید روح الله عجمیان اعلام و ابراز می شود. حس تکریم برای اینکه تا ابد منت دار خون پاک شهداء اسلام هستیم و خواهیم بود.

*فاطمه دانایی؛ خبرنگار

کد خبر 1731578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha