وحشت اشغالگران از سخنرانی سید حسن نصرالله و سناریوهای احتمالی

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی اعلام کرد تعداد افرادی که قصد دارند سخنرانی دبیرکل حزب الله در روز جمعه را مشاهده کنند از تعداد تماشاگران ال کلاسیکو اسپانیا و انگلیس نیز فراتر رفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حاییم لیفنسون در این روزنامه عبری زبان نوشت: اسرائیل و منطقه خاورمیانه و بدون مبالغه تمام جهان بر سر یک دو راهی پیچیده و خطرناک قرار داشته و برای آینده احتمالات زیادی وجود دارد. سخنرانی نصرالله ممکن است کلید نقشه آینده باشد.
این نویسنده صهیونیست در ادامه به 3 سناریوی احتمالی پس از سخنرانی سید حسن نصرالله پرداخت.
وی در تشریح اولین سناریو نوشت: بررسی عمومی تحولات میدانی در عرصه سیاسی و نظامی که در جبهه‌های جنوب و شمال در جریان است و تاکید بر اینکه پیروزی در نهایت برای ساکنان غزه خواهد بود. این سناریو با توجه به حجم ویرانی‌ها و کشته‌ها در نوار غزه بسیار بعید بوده و برای اعتبار حزب الله خسارت بار است.
لیفنسون در خصوص احتمال دوم تاکید کرد: نصرالله در این سخنرانی خطوط قرمزی را مشخص می‌نماید که در صورت عبور اسرائیل از آنها حزب الله به طور گسترده در جبهه شمال درگیر خواهد شد. من اعتقاد دارم این تهدید نه تنها متوجه اسرائیل بلکه علیه آمریکا نیز خواهد بود و این سناریو از احتمال بیشتری برخوردار است.
وی در مورد سناریوی سوم افزود: سناریوی آرماگدون که در آن نصرالله در دقایق اولیه سخنرانی خود اعلام کند موشک‌ها به سمت تل آویو شلیک شده و نیروهای رضوان در الجلیل هستند. با اینکه این سناریو بعید به نظر می‌رسد اما نهادهای امنیتی و نظامی از زمان اعلان زمان سخنرانی روی آن حساب زیادی باز کرده‌اند.
در ادامه این مقاله آمده است: مقامات امنیتی به نتانیاهو در توصیه‌هایی در خصوص پایان عملیات نظامی پیش از این سخنرانی داشته‌اند اما وی نسبت به این مساله نگرانی و سردرگمی زیادی دارد.
لیفنسون در پایان نوشت: در شرایطی که با رهبران سیاسی که صلاحیت آنان رو به پایان است و ارتش غیر آماده برای جنگ و اختلافات داخلی مواجه هستیم، اسرائیل امروز با بدترین کابوس خود از زمان تاسیس آن روبرو شده است، چه بخواهیم و چه نخواهیم در انتظار روز جمعه هستیم تا ببینیم یک مرد چه می‌گوید.

کد خبر 1731582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha