مطالبات جمعی از دانش‌آموزان کرمانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان+تصاویر

همزمان با هفته بسیج دانش آموزی و در آستانه 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، جمعی از منتخبین بسیج دانش آموزی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ همزمان با هفته بسیج دانش آموزی و در آستانه 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، جمعی از منتخبین بسیج دانش آموزی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار، عبدالرضا روزخوش، مسئول بسیج دانش آموزی استان کرمان امیدآفرینی، نشاط آفرینی و تبیین را رویکرد طراحی و تدوین برنامه های دانش آموزی عنوان و بیان کرد: بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه در بسیج دانش آموزی به تناسب ظرفیت و وضعیت بومی و محلی هر شهرستان در حال برگزاری است.

وی از رویکرد تربیت محور ۳۲۳ مدرسه در استان خبر داد که به زودی به بیش از 460 مدرسه افزایش خواهد یافت.

در ادامه این نشست جمعی از دانش آموزان به بیان مهمترین مشکلات و دغدغه های خود پرداختند که در همین رابطه یکی از دانش آموزان گفت: برخی معلمان با ایجاد شائبه های سیاسی در کلاس درس دانش آموزان را دچار دوگانگی کردند.

وی با افزودن این مطلب که در برخی مدارس پاسخ به شبهات اعتقادی را مسئله ای سیاسی تلقی کرده و مانع از تشکیل جلسات اینچنینی می شوند؛ درخواست کرد: نماینده ولی فقیه در استان رابطی میان خود و جمعی از دانش آموزان قرار بدهد تا برخی مسائل بهتر پیگیری شود.

دانش آموز دیگری با تشریح فعالیت های قابل توجه گروهی از دانش آموزان دهه هشتادی در حاشیه شهر کرمان و جذب تعداد زیادی از نوجوانان هم سن و سال خود از عدم همکاری امام جماعت مسجد محله و سنگ اندازی برخی معلمان انتقاد کرد.


 

یکی دیگر از دانش آموزان از وضعیت آموزش در برخی مدارس انتقاد کرد و گفت: این مسئله باعث شده تا در این شرایط اقتصادی، برخی دانش آموزان به دنبال کلاس تقویتی برای جبران نقیصه آموزشی کلاس های درس مدارس باشند ضمن اینکه هیچ برنامه ای برای کنکوری ها هم ندارند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت نماز به عنوان مهمترین فریضه در برخی از مدارس رضایت بخش نیست، ادامه داد: در صبحگاه مدارس بعضاً از حضور دانش آموزان استفاده نمی شود و حتی تلاوت قرآن از طریق فایل صوتی پخش می شود.

دانش آموز دیگری خواستار افزایش سهمیه راهیان نور دانش آموزی شد و تصریح کرد: با سهمیه های موجود همیشه بین دانش آموزان دعوا سر رفتن است.

وی در ادامه گفت: برخی از دروس تخصصی فاقد دبیر است و از طرفی برخی از معلمان کسری ساعت تدریس را با دروس غیرمرتبط رشته خود جبران می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نمیانده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان پس از استماع سخنان دانش آموزان گفت: بسیج خاستگاه جوان و نوجوان است و این قشر مطالباتی دارد که بسیج به این مطالبات پاسخ داده است.

وی با اشاره به نقش جوانان و نوجوانان در دفاع مقدس، به محوریت دانش آموزان و دانشجویان در 13 آبان اشاره و تصریح کرد: نسلی ۱۳ آبان را به عهده گرفته که جدید هستند.
 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در پایان گفت: دانش آموزانی که علاقه مند به ارتباط دو سویه با دفتر اینجانب هستند، اعلام کنند تا برنامه های بعدی را پیگیری کنیم.

کد خبر 1731586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha