دانش‌آموزان با فرهنگ‌سازی صحیح در نهاد مدرسه و خانواده برای عمل به قانون تربیت شوند

نعمایی گفت: دانش آموزان باید با فرهنگ سازی صحیح در نهاد مدرسه و خانواده برای عمل به قانون تربیت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، مهدی نعمایی امروز پنجشنبه (۱۱ آبان) ضمن تبریک روز دانش‌آموز به خبرنگاران، اظهار داشت: مطمئناً با تلاش و احساس مسئولیت معلمان دلسوز و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت و پیشرفت‌های نوین جوانان و نوجوانان این کشور، امروز در عرصه‌های مختلف علمی شاهد رشد و پیشرفت روز افزون و کم نظیر علمی و صنعتی هستیم.

وی بیان کرد: نسل جوان ما باید در این راستا با آمادگی لازم جسمی، ذهنی و روحی در میدان آماده باشند و نقشه شوم دشمنان قسم خورده ما را که در صدد تبدیل نسل مولد انقلاب به نسل مخرب هستند از بین برده تا به حمد پروردگار و با تلاش مسئولان امر شاهد تبدیل این تهدید به فرصتی برای رشد و تعالی همه جانبه در میهن اسلامی باشیم.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس افزود: مهمترین عامل در تامین امنیت، همکاری و همراهی شهروندان به وی‍ژه قشر دانش آموز و آینده سازان این مرز و بوم است؛ لذا دغدغه پلیس، سلامت جسم و روح دانش‌آموزان در تمام دوران زندگی است.

نعمایی ادامه داد: باید هر شخص خود را یک پلیس بداند و برای تأمین نظم و امنیت، مشارکت داشته باشد و دانش آموزان بایستی با فرهنگ سازی صحیح در نهاد مدرسه و خانواده برای عمل به قانون تربیت شوند.

این مقام انتظامی با اشاره به تهدیدات و آسیب‌های موجود در شبکه های اجتماعی و بازی‌های رایانه ای، از دانش آموزان خواست که اطلاعات شخصی و عکس‌های خانوادگی خود را در فضای مجازی رد و بدل نکنند، زیرا امکان هرگونه هک و سرقت اطلاعات در این شبکه های اجتماعی موبایلی وجود دارد.

وی، فراگیری مهارت‌های رفتاری و اجتماعی توسط دانش آموزان به ویژه مهارت "نه" گفتن را بسیار لازم و ضروری برشمرد و تاکید کرد: با اجرای این مهارت در اجتماع توسط افراد، بسیاری از آسیب‌ها و تهدیداتی که در کمین آنان است پیشگیری می شود.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس ضمن آرزوی توفیق روز افزون برای آینده داران جامعه در فتح قله‌های علم و دانش، تصریح کرد: امید است با توکل بر خداوند منان و سرلوحه قراردادن منویات رهبر فرزانه انقلاب(مدظله العالی)، نظاره‌گر توسعه نظم و امنیت، شکوفایی و تقویت بنیه علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هرچه بیشتر کشور باشیم.

کد خبر 1731593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha