قطع روابط منامه – تل آویو/ سفیر رژیم صهیونیستی بحرین را ترک کرد

بحرین در ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، روابط دیپلماتیک خود با این رژیم را قطع کرد و سفیر رژیم صهیونیستی منامه را به مقصد تل آویو ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، پارلمان بحرین امروز(پنجشنبه 11 آبان 1402) درواکنش به ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اعلام کرد: سفیر اسرائیل، بحرین ترک و به رژیم صهیونیستی بازگشته است.

این پارلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: روابط اقتصادی بحرین با اسرائیل متوقف شده است.

در این بیانیه آمده است: موضع تاریخی بحرین در حمایت از فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین قاطع است.

پارلمان بحرین اعلام کرد: ادامه جنگ و عملیات نظامی و ادامه تنش اسرائیل در سایه بی احترامی به قوانین بین المللی، این پارلمان را به سمت اتخاذ تصمیمات و اقدامات بیشتری برای حفظ جان بی‌گناهان و غیرنظامیان در غزه و همه مناطق فلسطین سوق داد.

بحرین در سپتامبر 2020 میلادی توافقنامه صلح و روابط دیپلماتیک با اسرائیل را منعقد کرد و خالد یوسف الجلاهمه را به عنوان اولین سفیر خود  در تل آویو در آگوست 2021 میلادی منصوب کرد. در دسامبر 2021 میلادی «آیتان نائی» به عنوان سفیر اسرائیل در منامه تعیین شد.

روابط بین بحرین و اسرائیل از زمان اعلام عادی سازی روابط بین دو طرف رشد چشمگیری داشت. به طوری که مجموعه توافقنامه‌های در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی منعقد شد.

بحرین یکی از پنج کشور عربی(مصر، اردن، امارات و مراکش) است که روابط دیپلماتیک با اسرائیل برپا می کند.

کد خبر 1731628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha