ضرورت شکل گیری جبهه فکری فرهنگی متشکل از بانوان دغدغه مند انقلاب اسلامی

عاطفه خادمی گفت: در دیدار امروز با کنشگران حوزه زن و خانواده بر ضرورت شکل گیری یک جبهه فکری فرهنگی متشکل از بانوان دغدغه مند انقلاب اسلامی در کشور تاکید شد.

عاطفه خادمی در پایان سفر به شهرستان جیرفت در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: در دیدار امروز با کنشگران حوزه زن و خانواده بر ضرورت شکل گیری یک جبهه فکری فرهنگی متشکل از بانوان دغدغه مند انقلاب اسلامی در کشور تاکید شد.

مشاور امور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سعی کردم ظرفیت فعال در شهرستان جیرفت را متوجه ضرورت شکل گیری و حفظ این انسجام کنم و حول کم و کیف نقش آفرینی بانوان، حدود و  صقور آن، سطوح کنشگری بانوان و ضرورت بازنمایی یک تصویر منطبق با شاخص ها و ویژگی های گفتمانی انقلاب اسلامی را تاکید کنم.

وی بیان کرد: همچنین به خودم و همه بانوان فعال در عرصه انقلاب اسلامی متذکر شدم که باید توجه ما به حفظ هویت زن ایرانی مسلمان باشد.

خادمی خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم به واسطه زیستی که داریم در واقع تصویر خوبی از این الگوی سوم در انقلاب اسلامی را ارائه دهیم بنابراین سعی کردم تاکید کنم ظرفیت های بومی هر منطقه اصالت دارد و ما نیاز داریم که آن اهتمام و جدیتی که باید حول نظام مسائل زنان و خانواده وجود دارد را به عنوان یک باور عمیق درک کرده و راجع به آن برنامه ریزی کنیم.

مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ان شاءالله در بازگشت به تهران یک گزارش مبسوط و مستندی از تمامی مسائلی که در این سفر با آن مواجه شده ام تنظیم خواهم کرد و به شخص وزیر ارائه خواهم داد.

وی ادامه داد: امیدوارم ایشان نسبت به این موارد دستورات ویژه ای صادر کنند آن چیزی که وظیفه من هست پیگیری مستمر و دغدغه مندانه نسبت به همه موارد و مسائلی است که در این سفر به جیرفت دریافت کردم.

خادمی با اشاره به حضور در همایش زن، زندگی آگاهی، عنوان کرد: این همایش اگر به صورت نظام مند و برنامه ریزی شده برگزار شود قطع به یقین در یک فرایند زمانی مشخص نتایج خوبی را هم به دست خواهد آورد.

مشاور امور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما نسبت به آگاهی بخشی به جامعه بانوان نیازمند یکسری اقدامات فرهنگی مشخصی هستیم که این قبیل همایش ها می تواند بخشی از این آگاهی بخشی را محقق کند.

وی ابراز کرد: مادامی که این همایش ها به صورت موردی و مقطعی نباشد و بتواند مخاطب خودش را درگیر موضوع و مسئله کند و برای مخاطب خودش یک برنامه منسجم و هدفمندی را داشته باشد، قطعا موثر خواهند بود.

خادمی اضافه کرد: پیشنهاد می کنم که این قبیل همایش ها با یک برنامه ریزی هدفمند دراز مدت و با قالب های متنوع و متعدد دیگری در یک بازه زمانی مشخص دنبال شود تا این اطمینان حاصل شود که بر یک جامعه هدف مخاطب خاصی توانسته اثرگذار باشد و به مرحله ای برسد تا ما بتوانیم با برگزاری این قبیل همایش ها اثر بخشی داشته باشیم.

مشاور امور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امروز پیشنهادم این بود ظرفیت های فعال کنشگران در منطقه جنوب کرمان با همه با هم جلساتی داشته باشند تا هم اندیشی صورت بگیرد و به دنبال این باشند تا یک ایده و پیشنهاد عملیاتی را در حوزه زنان و خانواده طراحی کنند و همه آنها در این طرح نقش داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بنده حتما و قطعا حول ایده ای که به صورت یک ظرفیت خیلی گسترده استانی شکل گرفته باشد اقدامات لازم را انجام خواهم داد و در واقع این جزء موارد پیشنهادی بنده به ظرفیت فعال کنشگران این منطقه بود و امیدوارم هستم که این اتفاق هر چه سریع تر رقم بخورد.

خادمی عنوان کرد: ما در فضاهای استانی در واقع به واسطه ظرفیت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عموما به دنبال شناسایی و شبکه سازی بانوان هستیم تا بتوانیم با یک درک واقعی از ظرفیت های موجودی که به واسطه اتصال با میدان از طریق خود نیروهای انسانی بومی منطقه برای ما حاصل می شود اقداماتی را در آینده طرح ریزی کنیم.

کد خبر 1731676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha