اهمیت اثرگذاری معلمان در تحلیل دانش‌آموزان/ دستگاه‌های فرهنگی نقش خود را در حوزه نوجوان پیدا کنند

شیخی نقش نوجوانان در نظم جدید جهانی را مورد تاکید قرار داد و به اشاره به سخنان اخیر رهبری، نقش معلمان در تحلیل دانش‌آموزان را مهم خواند و در خطاب به دستگاه‌های فرهنگی نیز مطالبی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مهران شیخی، در سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه(۱۲ آبان) با اشاره به فرا رسیدن روز دانش آموز گفت: مسئله حوزه نوجوان از مسائل مهم امروز است که شخص اول کشور آن را به صورت دقیق شناسایی کردند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمان بیانات هر ساله رهبری در دیدار به دانش‌آموزان را نقشه راه مجموعه‌های دانش آموزی کشور دانست و افزود: مسئله نوجوان، امروز مسئله حیاتی برای کشور است که دشمن برای همه ابعاد آن برنامه ریزی کرده و
جنگ ما در حوزه نوجوان، جنگ شناختی است زیرا همه تلاش دشمن برای تسخیر ذهن نوجوان است و شرایطی فراهم کرده که نمونه آن را در اغتشاشات سال گذشته دیدید.

وی با بیان اینکه اما جبهه انقلاب و مجموعه‌های مردمی هم در میدان کار می کنند تا جلوی فضای ایجاد شده توسط دشمن بایستند؛ به دیدار اخیر دانش‌آموزان با مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: در این دیدار ایشان مسئله لزوم تحلیل دانش‌آموزان را یادآوری کردند لذا نقش معلمان و مربیان در این موضوع خیلی اهمیت پیدا می کند که در این حوزه به دانش آموزان کمک کنند تا در عرصه های مختلف کشور نقش آفرینی کنند.

وی نقش آفرینی کشور و ملت ایران در نظم جدید جهانی را دارای اهمیت و نقش دانش آموزان را در این زمینه ویژه دانست و با بیان اینکه عده ای دنبال پیاده کردن سند ۲۰۳۰ در کشور بودند که در دولت سیزدهم بساط آن برچیده شد؛ خاطرنشان کرد: دشمن از طرق دیگر از جمله نفوذ به دنبال پیاده کردن این سند است اما دانش آموزان بیدار هستند.

شیخی در بخش دیگری از سخنانش شکل‌گیری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از سال ۵۸ را ناظر به اهمیت و نقش آفرینی دانش‌آموزان دانست و گفت: اصلی ترین مسئله اتحادیه نیروسازی در دل جریان‌های مختلف سیاسی، فرهنگی اجتماعی و... است.

وی حوزه گفتمانی اعتقادات دانش‌آموزان و نیز ورود به عرصه های جدید علمی را از جمله فعالیت‌های اتحادیه عنوان و بیان کرد: دشمن سینما و دنیای انیمیشن را محل تغییر نگاه‌ها قرار داده و امروز نوجوان ما در بستر مجازی تربیت می شود در حالیکه محل بسترهای تربیتی نسل گذشته خانه و مسجد بود اما امروز در برخی جاها نقش این دو کم رنگ و نقش فضای مجازی به شدت پررنگ شده است.

شیخی در همین رابطه تاکید کرد: متولیان امر فرهنگ در ساختارهای فرهنگی انقلابی ایجاد کنند که نسل نوجوان با این ساختارها ارتباط بگیرد که امروز نقش دستگاه‌های فرهنگی در حوزه نوجوان کم رنگ است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه‌های فرهنگی و تربیتی که تعداد آنها کم هم نیست نقش خود را در حوزه نوجوان پیدا کنند؛ خیلی‌ها عرصه نوجوان را با کودک یکی می دانند و این اشتباه است؛ نوجوان امروز آماده نقش آفرینی و مسئولیت پذیری است.

کد خبر 1731682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha