آرمان‌های امام راحل چیزی جز اهداف و آرمان‌های اسلام نبود

امام جمعه شهرستان خوی گفت: آرمان‌های امام راحل قدس سره، چیزی جز اهداف و آرمان‌های اسلام نبود و تشکیل حکومت اسلامی و حفظ وحدت کلمه از جمله این اهداف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین حجت قاسم خانی، امام جمعه شهرستان خوی در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: آرمان‌های امام راحل قدس سره، چیزی جز اهداف و آرمان‌های اسلام نبود و  تشکیل حکومت اسلامی و حفظ وحدت کلمه از جمله این اهداف است.

وی افزود: رهبر انقلاب در دیدار اخیر با دانش‌آموزان خطاب به آنان فرمودند: «تحلیل داشته باشید. شما باید از اصل انقلاب اسلامی تحلیل داشته باشید، از قضیه‌ی دفاع مقدس، جنگ هشت ساله باید تحلیل داشته باشید، از قضایای گوناگونی که در دهه‌ی ۶۰ اتفاق افتاد همین‌جور، از واگرایی‌هایی که در دهه‌ی ۷۰ اتفاق افتاد باید تحلیل داشته باشید، از حوادث گوناگونی که در دهه‌ی ۹۰ و ۸۰ اتفاق افتاد باید تحلیل داشته باشید یعنی بدانید تشخیص بدهید که این حادثه چه بود، از کجا شروع شد، کی پشت این حادثه بود، چه نتیجه‌ی این حادثه شد.»

امام جمعه شهرستان خوی با بیان اینکه در میان سه مناسبتی که در۱۳ آبان اتّفاق افتاده، در دو مناسبت آمریکایی‌ها ضربه زدند به ملّت ایران، گفت: تبعید امام در۱۳ آبان 43 و کشتار دانش‌آموزان در۱۳ آبان۵۷. ضربه ملت ایران به آمریکا و  آبان سال ۵۸ بود که دانشجوها رفتند وارد سفارت آمریکا شدند و آن سفارت را تسخیر کردند. این حرکت هوشمندانه بر اساس تحلیل بود که امام اعلی الله مقامه الشریف آن را انقلاب دوم نامیدند.

وی گفت: فعالیتهای سفارت آمریکا براساس اسناد به دست آمده شامل توطئه و جاسوسی علیه ایران، طرّاحی کودتا، طرّاحی جنگ داخلی، طرّاحی چگونگی نفوذ در حکومتِ جدیدِ انقلابی، مدیریت و هدایت رسانه‌های ضدّانقلابِ داخل کشور، برنامه‌ریزی برای تحریم است و   و دانشجویان خط امام در واقع چشم فتنه را کور کردند. اما دولت موقت در خوشبینانه ترین فرض، چون تحلیل نداشتند، دسته جمعی استعفا دادند.

امام جمعه شهرستان خوی افزود: از دلایل اصلی قوام انقلاب اسلامی، تحلیل دقیق و صحیح امامین انقلاب از شرایط داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و البته تبعیت، همراهی و جانفشانی توده‌های مردم از این خط فکری بوده است.

وی افزود: نکته اولم در خصوص حماسه طوفان الاقصی است. سوالی که مکرر باید پاسخ داده شود این است که چرا مقاومت فلسطین دست به این عملیات بزرگ زد؟ ملتی به ستوه آمده، سرزمینش ۷۵سال است اشغال شده، مظلومانه از وطن آواره شده. کشتارهای دسته جمعی دیده، فنس کشی و تحقیر وتذلیل دیده، اجتماع همه قدرتهای مستکبر عالم را برعلیهش دیده است.

امام جمعه شهرستان خوی ادامه داد: ثانیا ۱۶سال است غزه از زمین و هوا و دریا در محاصره است و تبدیل شده به یک زندان بزرگ. فنس کشی و حصار کشی های ظالمانه، با انواع ابزارهای مختلف، شهرک‌سازی و کوچ اجباری آوارگان به اردوگاهها از حدش گذشته است و سرکار آمدن دولت مجانین (دیوانگان)، که هم نخست وزیرش، هم وزرایش نه از عقلانیت بهره‌ای دارند نه از انسانیت! خصوصا وحشی‌گری‌های چند ماه اخیرشان که کاسه صبر مردم غزه را لبریز کرده و مرگ تدریجی را سریعتر کرده بود.

وی افزود: پس در پاسخ چرایی عملیات؟ باید بگوییم تلاش برای رفع محاصره، تلاش برای آزادی ۵۰۰۰ زندانی، جلوگیری از آزار و اذیت روزانه و کشتار و اسارت و تخریب و تعدی که روزبروز افزوده می‌شد و مضافا این‌که چشم و گوش‌های بینا و شنوای مقاومت دریافته بودند که ارتش تروریستی صهیونیستی به زودی درصدد یک حمله سنگین به غزه برای اخراج مردم شمال غزه است وقصد دارد با کشتار سنگین صدها هزار نفر را کوچ اجباری بدهد.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم خانی ادامه داد: پرسش دوم این است که در مقابل فلسطینی‌های مظلوم و مقاوم چه کسانی بوده و هستند؟ یک ارتش که مشهور است جزو پنج ارتش قدرتمند دنیاست. ساختار سایبری او در جهان جزو پنج ارتش سایبری دنیاست و شهرک نشینان و به اصطلاح شهروندانی که نظامی‌اند و اخیرا ۳۰۰ هزار نفر از ایشان فراخوان زده شدند. شهروندانی که درب خانه های فلسطینی را می‌زنند و آنها رابیرون می‌کنند و منازل را تخریب می‌کنند و تعهد داده‌اند که زیرپرچم باشند و مسلح باشند و بجنگند. برای شناخت جنایات این‌ها درطول ۷۵سال کافی است کلمات دِیریاسین، کَفَرقاسم، خان یونس، صبرا وشتیلا را جستجو کنید.

وی افزود: لابی جهانی صهیونیسم و آمریکا و اروپا که بنیانشان برکشتار و تخریب و تحقیر ملتهای دنیاست و فقط به برخی از جنایات های ثبت شده نظام سلطه در تاریخ اشاره می‌کنم شکل‌گیری کشور آمریکا با نسل کشی سرخ پوستان آغاز شد و۱۰۰میلیون سرخ پوست کشته شدند. تثبیت و تقویت آمریکا با راه اندازی دو جنگ جهانی و کشته شدن حدود ۷۰ میلیون انجام شده و از آن روز تاکنون بیش از۱۰۰ جنگ کوچک وبزرگ و کودتا و فتنه! یعنی تاریخ ۳۰۰ ساله آمریکا بر گوشت و خون و پوست استعمار و نسل کشی حدود ۳۰۰ میلیون انسان بنا شده است.

این مسئول گفت: فاجعه هیروشیما وناکازاکی که به مرگ آنی ۲۲۰هزار نفر ونقص عضو دهها هزار نفر انجامید و جنگ ویتنام با ۳ میلیون کشته  در دهه‌های قبل، نمونه دیگر این جنایات فراوان است و جنایات بی‌سابقه آمریکا درعراق در دو دهه اخیر با اشغال و جنگ اصالتی و تولد فتنه نیابتی توسط داعش و النصره و... که به شهادت و جراحت صدها هزار نفر انجامید و همچنین اشغال افغانستان طی دو دهه، با صدها هزار کشته و مجروح و میلیونها آواره و جنگهای هشت ساله تکفیری‌ها در سوریه و عراق و... با صدها هزار کشته ومجروح و ویرانی و تخریب و همدستی با رژیم صدام و مشارکت در شهادت بیش از ۲۰۰ هزار از مردم و نظامیان و صدها هزار مجروح البته حکایت مردم ایران با آمریکا یک سیاهه طولانی دارد.

وی در مورد ایران نیز گفت: نژادپرستی آمریکایی در ایران؛  دادن القابی نظیر  کاکاسیا، گدا ، بوگندو، بدوی و بیابان‌نشین  به ایرانیان توسط کارشناسان و مستشاران آمریکایی در ایران، به تمسخر گرفتن فرهنگ غنی ایرانیان با لفظ  فرهنگ شتر، کاپیتولاسیون؛  مصونیت آمریکایی ها یعنی دادگاه های ایران حق محاکمه مستشاران، نظامیان، کارمندان و کارکنان آمریکایی و خانواده و بستگان آنها را نداشتند. (این قانون تا پیش از انقلاب در ایران اجرا می‌شد).

حجت الاسلام و المسلمین قاسم خانی ادامه داد: قابل تأمل است که در دوره پهلوی بیش از ۴۵ هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند که حقوق همه آنها را ایران می داد. این مستشاران در همه امور سیاسی اقتصادی و نظامی کشور دخالت می‌کردند و بر ارتش، ژاندارمری، شهربانی و ساواک تسلط داشتند. شرط کرده بودند که علاوه از حقوق و مزایا حق توحش هم بگیرند.

وی افزود: در دوره پهلوی بودجه سالانه کشور برای آموزش و پرورش 8/1میلیارد دلار و برای بهداشت و درمان ۳۶۲ میلیون دلار بود؛ در حالی که برای حضور مستشاران آمریکایی سالانه 244/3 میلیارد دلار پرداخت می شد و شاه ایران به اعتراف خودش غلام حلقه به گوش و مجری دستورات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آمریکایی ها بود.

امام جمعه شهرستان خوی با بیان اینکه آیا رژیم غاصب تا چه اندازه می‌تواند بمباران و موشکباران ساختمان‌ها و کشتار زنان و کودکان را ادامه دهد؟ پیامدهای افزایش این سبُعیت افسار گسیخته چیست؟، گفت: این جنایات، از یک طرف فلسطینی‌ها را عصبانی می‌کند و به صحنه می‌آورد، خوب است بدانیم، جمعیت عرب فلسطینی ۴۰ هزار نفر بیشتر از جمعیت یهودی براساس آمار ۲۰۲۲ رژیم صهیونیستی است. هفت میلیون فرد فلسطینی در این لوزی هستند و حدود شش میلیون نفر هم بیرون از این لوزی هستند که جمع آن بیش از ۱۳ میلیون نفر است که این‌ها دست بسته نیستند و در این صحنه پیروزی را دیدند و مزه پیروزی را چشیدند و به دنبال فرصت می‌گردند تا بلاهایی از این نوع را دوباره بر سر اسرائیل دربیاورند. کاری که اسرائیل می‌کند، گویا دارد بمب را بر سر یهودی‌ها می‌ریزد؛ چون همه این‌ها به حساب یهودی‌ها و دولت یهودی اسرائیل فاکتور می‌شود و روزی باید جواب دهند.

وی افزود:  مسأله دیگر این است که آنها با اقداماتشان جهان اسلام را متحد کردند. قبل از این جهان اسلام یک وضعیت دو دسته داشت و عده‌ای به‌دنبال عادی‌سازی راه افتاده بودند. خود غربی‌ها گفتند این ماجرا سال‌ها همزیستی و گفت‌وگوی بین عرب‌ها و اسرائیلی‌ها را به تعویق انداخت و الان کسی جرأت نمی‌کند در جهان اسلام و در حوزه عربی صحبت از روابط با اسرائیل بکند و صهیونیستها با این جنایتهای وحشیانه، حقانیت مقاومت را با دست خودشان تثبیت کردند. و در جنگ شناختی و روایت‌ها  قافیه را باخته اند. و مردم جهان به ذات خبیث این رژیم کودک کش پی برده اند. در جهان اسلام همه حتی کسانی‌که درباره بعضی از اضلاع مقاومت ابهاماتی داشتند؛ مثلا درخصوص ورود حزب‌الله به سوریه سؤال داشتند، الان در این صحنه همه حق می‌دهند به این‌که جریان مقاومت حق دارد که با سلاح با دشمن صحبت کند و این مقاومت عربی - اسلامی در ذهن تمام مسلمانان در منطقه ثبت شد.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم خانی گفت: اثر دیگر این جنایات این است که هرکس از اسرائیل حمایت می‌کند و در جهان اسلام منافع و نیروهایی دارد در معرض آسیب قرار می‌گیرد. یعنی انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها، آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها نیروی سیاسی و نظامی و عناصر اقتصادی دارند که امنیت می‌خواهند. با این روندی که اسرائیلی‌ها دنبال می‌کنند امنیت این‌ها هم در معرض آسیب است؛ کمااین‌که گروه‌های مقاومت عراقی اعلام کردند چنانچه جنایات متوقف نشود، آنها موقعیت‌های آمریکا در عراق را مورد حمله قرار می‌دهند و این علامتی است از این‌که توسعه این بحران می‌تواند کشورها را از حمایت اسرائیل، پشیمان سازد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سفرهای ریاست جمهوری، گفت: سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان به‌غیر از افتتاح چندین طرح عمرانی و زیرساختی، حاوی یک پیام مهم برای دوستان و دشمنان است و اجتماع پرشور مردم در میدان آزادی سنندج برای استقبال از رئیس‌جمهور، پیاده‌روی ایشان در مسیر استقبال و اقامه نماز وحدت گویای امنیت و اقتدار ایران اسلامی است.

این مسئول ادامه داد: تماس های مکرر تلفنی، سفرهای پیاپی به کشورهای مختلف، به ویژه سفربه نیویورک و ایفای نقش موثر درصدور قطعنامه برعلیه رژیم صهیونیستی با ۱۲۰ رأی، لسان قاطع و بدون لکنت وی در حمایت از مظلومان غزه و مقاومت مقتدر فلسطین، نماد روشن پیوند و همبستگی میدان و دیپلماسی است.

کد خبر 1731699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha