تاسیس مرکز فرهنگی در مسجد جامع الجزایر

مقامات الجزایر قصد دارند تا یک مرکز فرهنگی در مسجد جامع الجزایر برای گسترش فرهنگ اسلام و معرفی اسلامی احداث کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روزنامه الجزایری الخبر، مقامات الجزایر تصمیم گرفتند یک مرکز فرهنگی در مسجد جامع الجزیره تاسیس کنند که وظیفه‌اش ترویج فرهنگ اسلامی و معرفی اسلام و میراث اسلامی خواهد بود.

روزنامه الخبر گزارش داد: این مرکز فرهنگی داخل مسجد جامع اعظم الجزایر در الجزیره قرار خواهد داشت که یک نهادعمومی با ماهیت اداری است و از شخصیت معنوی و استقلال مالی برخوردار است و تحت سرپرستی رئیس مسجد جامع الجزایر است.

براساس این گزارش، از جمله وظایف این مرکز فرهنگی، برجسته سازی اندیشه اسلامی معاصر، ترویج گفت‌وگوی فرهنگی و علمی درباره مهم‌ترین مسایل دینی، علمی و فرهنگی و تشویق خلاقیت‌های فرهنگی اسلامی و ابتکارات خلاقانه است.

مسجد جامع الجزایر در الجزیره، سومین مسجد بزرگ در جهان به شمار می آید که از مهم‌ترین پروژه‌های معماری است که برای محو پاک کردن آثار دوران استعماری فرانسه از این کشور ساخته شده است.

این مسجد در مساحت 27.75 هکتار ساخته شده و ارتفاع گلدسته آن 267 متر مربع است. ظرفیت آن 120 هزار نمازگزار است. این مسجد در مجتمعی از 12 ساختمان تشکیل شده است که شامل کتابخانه با یک میلیون کتاب، سالن کنفرانس، موزه هنرو تاریخ اسلام و مرکز تحقیقات در تاریخ الجزایر است.

کد خبر 1731701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha