ضرورت توجه به نقشه مهندسی فرهنگی فارس توسط مدیران

آیت الله دژکام گفت: مدیران و مسئولان استان فارس مقوله آموزش و توجه به نقشه مهندسی فرهنگی استان را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز (۱۲ آبان) شیراز گفت: قضیه فلسطین و مظلومیت مردم غزه چند نکته درس آموز دارد که اولین مسئله صبر و مقاومت مردم در باریکه غزه است و انصافا وقتی انسان نگاه می کند حجم بمب هایی که در باریکه غزه ریخته شده از بمب اتمی که به هیروشیما زدند، قدرت انفجار بیشتری داشته است.  

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی نزدیک ۱۸ هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته است، افزود: بایستی بگوییم که مقاومت مردم ایران در طول ۸ سال جنگ تحمیلی درس به دیگر مردم جهان اسلام داد. حماس اگر الگویی بخواهد معرفی کند جوانان ایرانی را مثال می زند که در دل دریا و در کنار آب های خلیج فارس و اروند رود تا اوج قله های کردستان تقریبا ۳۰۰ هزار شهید دادند. 

امام جمعه شیراز ادامه داد: درست است که در غزه مظلومیت زیاد است اما ایران قدرت خودش را آن روز در جنگ تحمیلی ۸ ساله نشان داد که ما از شهادت نمی ترسیم اما مرز های خود را حفظ می کنیم. 

وی اضافه کرد: در شروع قضیه حمایت از فلسطین، وقتی مردم دنیا خواب بودند ایرانیان ایستادند و ۳۰۰ هزار شهید تقدیم کردیم امروز هم آنچه ولی امر دستور بدهند وظیفه ما است. 

آیت الله دژکام عنوان کرد: از جانب دیگری حمایت های جهانی را شاهد هستیم و جمعیت انبوهی که در دل استکباری واشنگتن، پاریس و لندن صهیونیسم و اسرائیل را محکوم می کنند صحنه عجیبی بوده و چیز بزرگی در دنیا رخ داده است. 

وی با اشاره به اینکه تفکر ملت ایران به اروپا نفوذ و استکبار ستیزی به غرب راه پیدا کرده که مایه افتخار و سربلندی ایرانیان است، تصریح کرد: ایران به عنوان جلوداران نظم نوین جهانی است که در آینده این نظم جهانی به فرموده رهبر معظم انقلاب جایگاه ایران و امت اسلامی متفاوت خواهد بود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در نظم قبلی می گفتند که مسلمانان و ایرانیان جز نوکر و فرمانبردار استکبار جهانی نباید جایگاهی داشته باشند اما امروز عظمت امت اسلامی و نتیجه خون شهدا خودش را نشان داده است. 

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه به همه دنیا می گوییم که آینده متعلق به اسلام، ایران و امت اسلامی است و آنچه استکبار تلاش می کند خودش را نگه دارد محکوم است، گفت: همه مستکبران جهان در راس آن آمریکا که ۱۸ هزار تن بمب روی سر مردم غزه را تامین می کند باید متوجه باشند امروز امت اسلامی به پیروی از رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(دامت ظله العالی) حرکت طوفانی خودش را برای قرارگیری جایگاه ویژه ایران و اسلام در نظم نوین جهانی شروع کرده و توطئه دشمنان هیچ نتیجه ای نخواهند رسید.

وی همچنین با اشاره به روز فرهنگ عمومی در هفته آینده، گفت: مسئله فرهنگ عمومی بسیار مهم است چراکه ما ایرانیان همیشه به فرهنگ خودمان در دنیا مطرح بوده ایم و خصوصا شهر شیراز، شهر فرهنگ است و تردیدی در آن نیست. 

امام جمعه شیراز با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، که شیراز در قله فرهنگ است، اظهار کرد: فرهنگ باید نسل به نسل و دست به دست منتقل شود. فرهنگ مثل هرچیز دیگری رشد پذیر بوده و باید رشد داشته باشیم و در یک نقطه ساکن ایستادن و صرفا افتخار به داشته های گذشته لازم نیست و اگر فرزند آن ها هستیم باید از طرف دیگر خودمان ادامه دهنده آن رشد فرهنگی باشیم. 

به گفته وی، نیاز به هدف گذاری، تلاش و فعالیت در رشد فرهنگی استان داریم و در استان فارس و شهر شیراز نقشه مهندسی فرهنگی داریم که برای مدت ۵ سال طراحی شده وجود دارد که از تدوین آن تاکنون یک سال و نیم گذشته است.به نظر بنده می رسد توجه به این نقشه مطابق آنچه نیاز است نبوده و از این رو مدیران، فعالان فرهنگی، سمن ها نسبت به این نقشه مهندسی فرهنگی مطالعه کنند و تلاش کنند برای اجرای این نقشه که از این جهت نیاز به آموزش و بازآموزی احساس می شود. 

آیت الله دژکام در پایان گفت: مدیران و مسئولان مقوله آموزش و توجه به نقشه مهندسی فرهنگی استان را در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر 1731710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha