پایگاه‌های آمریکا و اسرائیل هدف مشروع گروه‌های مقاومت/سکوت نصرالله برای دشمن به شدت زجرآور و کشنده است

امام جمعه شهر پاتاوه سکوت سید حسن نصرالله! را بخشی از نبرد سیاسی، رسانه‌ای، روانی و نظامی با دشمن دانست و گفت: از قول روزنامه نگار اسرائیلی؛ «لحظه‌ای که نصرالله روی صفحه نمایش ظاهر شود، مثل روز قیامت در اسرائیل خواهد بود».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز ( 12 آبان ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پاکدامنی، به بیان هفت راهبرد از نگاه رهبر انقلاب برای راهبران فرهنگی از لسان مبارک نبی مکرم اسلام (ص) اشاره و اظهار کرد:هر جوانی که در سن کم ازدواج کند، شیطان فریاد برمی‌آورد که:«وای بر من، وای بر من! دو سوم دینش را از دستبرد من مصون نگه داشت، پس بنده باید برای حفظ یک سوم باقیمانده دینش، تقوای الهی پیشه سازد».

امام جمعه شهر پاتاوه راهبردهای فرهنگی رهبری معظم را پرورش خودباوری، بردباری سازی، تقویت حس کنجکاوی در نوجوانان، ایجاد روحیه کار جمعی، تعاون و همکاری دانست و گفت: پرورش انسان در بستر جامعه و برای جامعه است.

وی به نقل از رسول اکرم (ص) مبنی بر اینکه «قدرت خداوند با جماعت است»، افزود: بالا بردن همت‌ها، گام‌های استوار و مقاومت در مقابل ناملایمات پیش روی زندگی یک فرد یا جامعه، نیاز به افق دید بالا، همتی جهانی و تحقق عملی شعار «ما می‌توانیم» است.

خطیب جمعه شهر پاتاوه یکی از مشکلات همه جانبه ما را تنبلی دانست و ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «کسی که سربار جامعه باشد، خداوند او را دشمن می‌دارد».

وی ادامه داد: کسی که از روحیه مسئولیت پذیری برخوردار نباشد برای انجام کارهای محوله، فرد قابل اعتمادی نیست، بنابراین به موجودی سربار و وابسته تبدیل می‌شود.

حجت الاسلام سیادت از نگاه پیامبر اسلام(ص) کار کردن را یک نوع جهاد در راه خدا دانست و بیان کرد: باید ضمن تقویت علاقه مندی به مطالعه و کتابخوانی، جوانان را به کتابخوانی عادت دهیم.

امام جمعه شهر پاتاوه با اشاره به اینکه آنچه که همیشه برای انسان می‌ماند، کتابخوانی در سنین پایین است، گفت: امام علی (ع) فرمودند: «کسی که با کتاب آرامش یابد، هیچ آرامشی را از دست نداده» است.

وی در خطبه سیاسی ابتدا با گرامی داشت روز۱۳ آبان ماه، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز با اشاره به سخنان امامین انقلاب، اظهار کرد: «تاریخ ۳۰۰ ساله آمریکا بر استعمار و نسل کشی بیش از ۳۰۰ میلیون انسان بی‌گناه بنا شده است».

حجت الاسلام سیادت ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از انقلاب خونین برتر است، این انقلاب سفید و انقلاب دوم است که پاسخ ملت ایران به کودتای ۲۸ مرداد و مانع تکرار آن بود».

امام جمعه شهر پاتاوه از قول امامین انقلاب، بیان کرد: «به همه ملت بزرگوار ایران و مسئولین عرض می‌کنم؛ چه در جنگ و چه در صلح، بزرگترین ساده‌اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصاً آمریکا از ما و اسلام عزیز دست برداشته‌اند، لحظه‌ای نباید از کید دشمنان غافل بمانیم، باید برای شکستن امواج طوفان‌ها و فتنه‌ها جلوگیری از سیل آفت‌ها، به صلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم».

وی همچنین به استناد سخنان رهبر معظم انقلاب، افزود: «امروز بزرگترین مجاهدت، مبارزه با نقشه‌ها است. مبارزه با استکبار، اعم از دفاع و هجوم است، مبارزه با استکبار، ریشه قرآنی و دینی است».

حجت الاسلام سیادت ادامه داد: «خداوند متعال هم با شعار علیه استکبار و هم عملاً مبارزه کرد، بریده باد دو دست ابولهب که در راس استکبار زمان پیامبر اسلام(ص)بوده است».

خطیب جمعه شهر پاتاوه بیان کرد: از نظر قرآن استکبار بر سه قسم است، نخست استکبار ربوبیتی و مالکیتی که بدترین نوع آن می‌باشد، دوم،استکبار عبادی، یعنی استنکاف از بندگی و اطاعت خداوند و سوم، استکبار سیاسی به معنای سلطه و حاکمیت بر مردم خارج از سلسله مراتب ولایت الهی که مصداق آن آمریکای جنایتکار است.

وی همچنین جنگ امروز در غزه را میدان تقابل حق و باطل و جنگ استکبار و ایمان دانست و اظهار امیدواری کرد: به توفیق الهی ایمان بر همه آنها غلبه خواهد کرد و پیروزی همه جانبه با فلسطین است.

حجت الاسلام سیادت در بخش دوم خطبه سیاسی نماز به رمزگشایی از سکوت رسانه‌ای سید حسن نصرالله در خصوص جنگ غزه اشاره کرد و گفت: سکوت رهبر قهرمان، شجاع مقاومت اسلامی لبنان و نماد مقاومت منطقه، وارد سومین هفته خود شده است.

امام جمعه شهر پاتاوه با اشاره به اینکه این یک اتفاق بی‌سابقه در طول سه دهه اخیر است، افزود: همین سکوت سیدحسن نصرالله برای دشمن به شدت زجرآور و کشنده بوده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه آنچه در مرزهای جنوبی لبنان درحال رخ دادن بوده یک جنگ به تمام معنا است، اظهار کرد: کماندوهای حزب الله (گروه رضوان) ضربات سنگینی یعنی ۷۵ درصد به استحکامات دفاعی طرف مقابل وارد کردند.

حجت الاسلام سیادت با بیان اینکه حزب الله به سلاح‌هایی با قدرت مخرب بسیار زیاد به موشک و پهپادها مجهز است، ادامه داد: ارتش مقاومت حزب‌الله پیش قراول، به اسم «نیروی رضوان» دارد که یک یگان کماندویی با تجربه رزمی، از جنگ در سوریه هستند.

امام جمعه شهر پاتاوه سکوت سید حسن نصرالله! را بخشی از نبرد سیاسی، رسانه‌ای، روانی و نظامی با دشمن دانست و گفت: از قول روزنامه نگار اسرائیلی؛ «لحظه‌ای که نصرالله روی صفحه نمایش ظاهر شود، مثل روز قیامت در اسرائیل خواهد بود».

وی گفت: پایگاه‌های آمریکا و اسرائیل هدف مشروع گروه‌های مقاومت در عراق، سوریه و حمله موشکی انصارالله یمن علیه رژیم جعلی صهیونیست ادامه دارد و خسارت های بسیار زیاد جانی و مالی وارد کردند.

کد خبر 1731721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha